شرکت ۲۷۰۰ دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی در مرحله استانی مسابقات قرآن
کد خبر: 3966136
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

شرکت ۲۷۰۰ دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی در مرحله استانی مسابقات قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، از شرکت ۲۷۰۰ نفر دانش آموز دختر و پسر در مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت خبر داد و گفت: این دانش آموزان در ۱۱ رشته به مدت یک هفته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

شرکت 2700 دانش آموز آذربایجان‌شرقی در مرحله استانی مسابقات قرآنطاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از شرکت 2700 نفر دانش آموز دختر و پسر در مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت خبر داد و گفت: این دانش آموزان در 11 رشته به مدت یک هفته تا پنجم اردیبهشت‌ماه جاری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن دارای ۴ مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری است، افزود: با توجه به اینکه شرایط کرونایی در کشور حاکم است ولی نه تنها این مسابقات تعطیل نشده بلکه استقبال خوبی از این دوره به عمل آمده است.

علمی، افزود: استقبال بیشتر از این دوره از مسابقات نشان می‌دهد که اداره کل آموزش و پرورش و بخصوص اداره قرآن و عترت فعالیت‌های قرآنی را در مدارس به خوبی پیش می برند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این مسابقات در ۱۱ رشته حفظ، تفسیر، قرائت قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز از تمامی بخش‌ها و شهرهای استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم با داوری خوب دانش‌آموزان برتر به مرحله کشوری راه یابند تا نمایندگان خوبی برای استان آذربایجان‌شرقی باشند.

علمی به رتبه‌های کسب شده توسط دانش آموزان در دوره‌های گذشته مسابقات قرآن اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استان آذربایجان‌شرقی جزو 5 استان برتر کشور است که در سال گذشته توانست 22 رتبه کشوری کسب نماید که این نشان از حضور فعال دانش آموزان در زمینه فعالیت‌های قرآنی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در خصوص نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نیز، اظهار کرد: آموزش و پرورش ذاتاً کارش تربیت انسان‌ها و مخصوصاً تربیت دینی است و تمام تلاش و توانمندی خود را گذاشته تا در زمینه تربیت دینی موفق عمل کند و در این زمینه حوزه علمیه و دانشگاه‌ها نیز در کنار آموزش و پرورش قرار دارند.

وی به فعالیت ۵۰ دارالقرآن در سطح استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: مربیان متخصصی در این دارلقرآن‌ها در بخش‌های مختلف قرآنی چون حفظ و قرائت و.‌.. به دانش آموزان خدمات ارائه می‌کنند.

علمی همچنین در خصوص تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن نیز گفت: برای تحقق فرمایشات معظم‌له آموزش و پرورش برنامه حفظ جزء 30 قرآن را چندین سال قبل شروع کرده که با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شده و بیشترین آمار با 230 هزار دانش آموز مربوط به استان آذربایجان‌شرقی است و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم تمامی دانش‌آموزان را برای حفظ جزء 30 قرآن آماده کنیم تا فرمان مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند.

گفتنی است، سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی با همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان به‌صورت مجازی از 31 فروردین‌ماه تا 5 اردیبهشت‌ماه در تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha