گاهی هیئتی‌ها خودی‌ها را بیشتر می‌زنند / رمز ظهور حضرت مهدی(عج)؛ نزدیکی قلوب
کد خبر: 3967165
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
حجت‌الاسلام هادی الیاسی:

گاهی هیئتی‌ها خودی‌ها را بیشتر می‌زنند / رمز ظهور حضرت مهدی(عج)؛ نزدیکی قلوب

هادی الیاسی در نهمین برنامه هیئت‌آنلاین گفت: گاهی حتی ما هیئتی‌ها دل‌هایمان از هم دور است چه برسد به مردم. وهابی‌ها، براندازها و دگراندیشان ما را می‌زنند خودمان هم گاهی خودی‌ها را بیشتر می‌زنیم، در حالی‌ که ما باید با هم باشیم.

گاهی ما هیئتی‌ها خودی‌ها را بیشتر می‌زنیم/اگر ائمه امروز بودند از فضای مجازی برای انتقال معارف استفاده می‌کردندبه گزارش ایکنا، مهمان نهمین برنامه هیئت‌آنلاین شب گذشته، پنجم اردیبهشت‌ماه، با اجرای مصطفی صابرخراسانی، حجت‌الاسلام هادی الیاسی از واعظان کشورمان بود.

وی در این گفت‌وگو با بیان اینکه از حال‌وهوای مردم باخبر هستم چون بدون لباس روحانیت بین مردم رفت‌وآمد می‌کنم، گفت: با بعضی از اقشار نمی‌توانم ارتباط داشته باشم. من در قم هستم. گاهی در اینستاگرام، جوان‌های اهل قم را می‌بینم که در حوزه خودشان مشغول جذب مخاطب هستند. با خود می‌گویم من بچه قم و بزرگ شده این شهرم، این هم که بچه قم و بزرگ‌شده این شهر است شاید خانه‌های‌مان دو کوچه فاصله داشته باشد اما چرا این‌قدر با هم فاصله داریم؟ چرا نمی‌توانیم به‌هم نزدیک شویم و صحبت کنیم؟
وی اضافه کرد: اگر این جوان‌ها مرا با لباس روحانی ببینند نسبت به من گارد می‌گیرند. مقصر این جریان نیز رفتارهایی است که خودمان داشته‌ایم. گاهی هم اشتباه یک نفر به پای کل نوشته شده‌ است، در حالی‌ که اگر یک نانوا اشتباه کند نباید کل صنفش را مقصر بدانیم. ولی آدم، اول باید خودش را ببیند. گاهی فاصله‌گذاری‌هایی ایجاد کردیم که نتیجه‌اش این گارد گرفتن شده‌ است. 
الیاسی افزود: کرونا، فاصله‌گذاری فیزیکی ایجاد کرد ولی این فاصله‌گذاری فیزیکی نباید به فاصله‌گذاری قلوب تبدیل شود. رمز ظهور حضرت مهدی(عج) در کلام خود اوست. ایشان می‌فرماید: دل‌ها به‌هم نزدیک شود من می‌آیم. گاهی حتی ما هیئتی‌ها دل‌هایمان از هم دور است چه برسد به مردم. ما که در یک جبهه هستیم و کم هستیم و دشمن هم زیاد داریم. وهابی‌ها، براندازها و دگراندیشان ما را می‌زنند، خودمان هم گاهی خودی‌ها را بیشتر می‌زنیم در حالی‌ که ما باید با هم باشیم.

این واعظ بیان کرد: تا جایی‌که شرع اجازه دهد اهل فضای مجازی هستم. ببینید از زمان ائمه، بستر انتقال معارف وجود داشته است و فقط شیوه و ابزار آن تغییر کرده‌ است. در آن زمان، شعر بستر انتقال معارف و به نوعی رسانه بوده‌ است ولی اگر امروز اهل‌بیت(ع) حضور داشتند از فضای مجازی، استفاده می‌کردند چون مخاطب دارد. چرا از بستر فضای مجازی استفاده نکنم. رهبر ما بارها تأکید کردند افسر باشید. دشمن دارد از این فضا، استفاده می‌کند. به تعبیر استادمان آیت‌الله میرباقری در این فضا کاربریم، کاربر خوب باشیم و یک جبهه تشکیل دهیم و استفاده کنیم، چه اشکالی دارد.

وی اضافه کرد: وقتی کرونا شیوع پیدا کرد جلسات حضوری کم شد اما نباید دست روی دست هم بگذاریم. ما 25 مجموعه با دست‌ خالی دور هم جمع شدیم. یک استودیو گرفتیم و برنامه ضبط کردیم تا پیام‌ خود را به مردم برسانیم. باید از این فرصت استفاده کنیم مثل برنامه هیئت‌آنلاین. واقعاً خوشحالم با این کیفیت و در چنین فضایی کار انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه به تنها چیزی که فکر نمی‌کرده است طلبه شدن و  عمامه گذاشتن بوده است، اظهار کرد: با این حال طلبه شدم و عمامه گذاشتم. من هیئتی بودم اما همیشه بعد از سخنرانی به هیئت‌ می‌رفتم. ولی الان خودم سخنران شدم و به کسی هم گیر نمی‌دهم. فقط می‌گویم شاید یکی از شما مثل من سخنران شد، اشتباه مرا تکرار نکنید. خدا را بابت این توفیق، خیلی شکر می‌کنم و همیشه از حضرت معصومه(س) می‌خواهم که این نعمت را از ما نگیرید، دلمان به‌همین خوش است.
وی تشریح کرد: استادی داشتیم که می‌خواست اهمیت تبلیغ را به ما نشان بدهد، مثالی زد و گفت، مثلاً شیخ مفید پسری ناباب دارد. اگر شما کتابی بنویسید در مورد اصلاح و به ایشان دهید تا پسر خود را اصلاح کند، مسلماً خوشحال می‌شود ولی اگر پسر نابابش را به راه بیاورید بیشتر خوشحال می‌شود. پس همه با هر ظاهری، فرزندان امام‌زمان(عج) هستند. اگر با آن‌ها رفیق شوید و دستشان را در دست امام زمان(عج) بگذارید، امام‌ زمان خیلی خوشحال می‌شود. برای همین قطعاً برای همه آن‌هایی که حتی ظاهرشان هم امروزی است دعا می‌کنم.

یادآوری می‌شود، «هیئت‌آنلاین» ویژه‌برنامه 30 قسمتی تهیه‌شده در پلتفرم هیئت‌آنلاین به نویسندگی حامد عسگری، اجرای صابر خراسانی و کارگردانی امیر تاجیک است. این مجموعه فاخر مذهبی در شب‌های ماه رمضان از وبسايت و اپلیکیشن «هیئت‌آنلاین» و سامانه‌های دیگر در فضای مجازی برای مخاطبان منتشر  می‌شود. قسمت‌های مختلف این مجموعه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ پخش خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha