پویش توزیع خانه به خانه قرآن در آفریقای جنوبی
کد خبر: 3967186
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

پویش توزیع خانه به خانه قرآن در آفریقای جنوبی

یک بنیاد اسلامی در آفریقای جنوبی، برای آشنا کردن مردم این کشور با اسلام، در پویشی هم‌زمان با ماه رمضان قرآن‌هایی با ترجمه به زبان‌های محلی را خانه به خانه به مردم اهدا می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از آی او ال، یک سازمان اسلامی در آفریقای جنوبی قصد دارد در سال جاری 20 هزار نسخه قرآن کریم را به مردم این کشور اهدا کند. این سازمان در طول 5 سال گذشته 60 هزار نسخه قرآن را به مردم این کشور هدیه کرده است.

 بنیاد Fusion Inyameko SA، از سوی زوجی مسلمان به نام‌های نظام و صدیقه عبدل هشت سال پیش و با هدف ارائه خدمات اجتماعی تأسیس شد.

پنج سال پیش، یک روحانی مسلمان به نام سالیگ آیزاکس با هدف ارتقای آگاهی جامعه از اسلام از طریق توزیع قرآن همکاری با این خانواده را آغاز کرد.

آنها در پنج سال گذشته، با کمک خیّران و شورای قضایی مسلمانان(MJC) در سراسر کشور 60 هزار نسخه قرآن توزیع کردند.

با وجود همه‌گیری کرونا و هم‌زمان با ماه رمضان، آنها در پارک‌ها و مناطق حومه شهرها، کار هدیه قرآن و تلاوت آیاتی از آن برای آشنایی مردم با اسلام را ادامه می‌دهند. 

آیزاکس می‌گوید که آنها توزیع خانه به خانه را انجام می‌دهند. وی افزود: این کمپین قرآنی، یک ابتکار سالانه است که در جوامع مختلف انجام می‌شود که شامل تلاوت قرآن در مقابل خانه‌ها و اهدای قرآن به مسلمانان و غیرمسلمانان همراه با  ترجمه به زبان‌های مختلف است.

آنها لباس اسلامی خود را می‌پوشند و در خانه‌ها را می‌کوبند، قرآن را تلاوت می‌کنند و معنی آن را  به زبان‌هایی مانند انگلیسی، آفریقایی، خوسایی و پرتغالی توضیح می‌دهند.

انتهای پیام
captcha