پوستر مسابقات «سراج» و طرح «پرتو آسمانی» رونمایی شد
کد خبر: 3967272
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

پوستر مسابقات «سراج» و طرح «پرتو آسمانی» رونمایی شد

پوستر پنجمین دوره مسابقات «سراج» ویژه جلسات قرآن شهر تهران و طرح «پرتو آسمانی» ویژه آموزش مفاهیم قرآن به پرسنل سازمان فرهنگی ـ هنری شهر تهران و همچنین پرسنل شهرداری تهران، رونمایی شد.

پوستر مسابقات «سراج» و طرح «پرتو آسمانی» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه هیئت مدیره سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران امروز، ششم اردیبهشت‌ماه به منظور ارائه گزارش فعالیت‌های فرهنگسرای قرآن، همراه با استماع پیشنهادات هیئت مدیره با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، رحیم خاکی، رئیس فرهنگسرای قرآن و سایر اعضا در قرائتخانه حبل‌المتین این فرهنگسرا برگزار شد.

در حاشیه این نشست، از پوستر پنجمین دوره مسابقات قرآن جلسات شهر تهران با عنوان «سراج» و طرح «پرتو آسمانی» رونمایی شد.

بنابر این گزارش، ایده طرح پرتو آسمانی از مهرماه 99 به منظور ارتقای سطح دانش قرآنی پرسنل سازمان شکل گرفت. طرح مذکور با رویکرد آموزش مفاهیم قرآن براساس کتاب «فهم‌ زبان قرآن کریم» (جلد 1 و2)(آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن با محوریت سوره‌ها) و همچنین صرف و نحو مقدماتی نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

هزار جلد از هر کدام از این کتاب‌ها ویژه طرح پرتوی آسمانی با برند فرهنگسرای قرآن چاپ شد، این جلسات آموزشی برای پرسنل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و همچنین پرسنل شهرداری تهران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

طی تعامل با مؤسسه آموزش شهر و با بهره‌گیری از زیرساخت آموزش مجازی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، مقرر شد تا این جلسه در این فضای آموزشی در ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان سال با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی ادامه یابد.

مدرس این دوره حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی است و در نظر است تا دوره، روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته از ساعت 11:30 تا 13 در قالب ضمن خدمت و طی دو مرحله در سامانه سینا (سامانه آنلاین مؤسسه آموزش شهر) به صورت تعاملی برگزار شود و تا کنون 80 نفر متقاضی حضور هستند.

بنابر گفته رحیم خاکی «پنجمین دوره مسابقات قرآن جلسات شهر تهران با عنوان «سراج» پس از وقفه‌ای چندساله، امسال به صورت مجازی(به دلیل شرایط کرونا) احیا شد. این مسابقات در رشته قرائت ویژه بانوان و آقایان جلسات قرآن شهر تهران است که از سوی اساتید معرفی می‌شوند یا به صورت آزاد نام‌نویسی می‌کنند. 22 اردیبهشت‌ماه پایان ثبت‌نام در مسابقات سراج است».

انتهای پیام
captcha