مسجد تاریخی «قصیم» در عربستان بازسازی شد
کد خبر: 3967285
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

مسجد تاریخی «قصیم» در عربستان بازسازی شد

کار بازسازی و توسعه یک مسجد مهم تاریخی در منطقه قصیم عربستان به پایان رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عربستان، مسجد تاریخی عقله الصقور به عنوان بخشی از پروژه محمد بن سلمان برای مرمت 30 مسجد تاریخی در پادشاهی عربستان سعودی بازسازی شد.

مسجد تاریخی عقله الصقور یکی از قدیمی‌ترین مساجد تاریخی در منطقه قصیم محسوب می‌شود که ساکنان محلی این منطقه و مناطق اطراف در آن به نماز و شرکت در خطبه‌ها و جلسات بحث می‌پرداختند.

این مسجد در استان شمال شرقی عقله الصقور در منطقه قصیم واقع شده است. قدمت آن به سال 1341 هجری قمری برمی‌گردد و یکی از بناهای برجسته تاریخی این استان است.

این مسجد به سبک نجدی از خشت و سنگ در مساحت کل 480 متر مربع ساخته شده است؛ سقف آن از ورقه‌های چوبی ساخته شده است و قبلاً حدود 230 نمازگزار را در خود جای می‌داد. 

پس از بازسازی و توسعه، این مسجد تاریخی در حال حاضر شامل نمازخانه جاگانه برای مردان و زنان، سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه زنانه و مردانه است و می‌تواند 250 نمازگزار را در خود جای دهد.

این مسجد که محلی برای یادگیری صحیح تلاوت قرآن بود برای مردم منطقه بوده، در گذشته نقشی اجتماعی ایفا می‌کرد و مردم جلساتی را برای گفت‌وگو در مورد امور روزمره و حل مشکلات و اختلافات برگزار می‌کردند.

سعد بن متعب الشطیر، رئیس مرکز عقله الصقور گفت: این مسجد نه تنها به عنوان یک مکان عبادی بلکه مکانی برای ملاقات و گفت‌وگو در مورد امور روزمره مردم است. وی افزود که شهروندان از مرمت مسجد به عنوان یک گام بسیار مهم قدردانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha