ثبت هزاران مورد پیام نفرت‌آمیز علیه مسلمانان در فنلاند
کد خبر: 3967314
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

ثبت هزاران مورد پیام نفرت‌آمیز علیه مسلمانان در فنلاند

یک مطالعه به سفارش وزارت دادگستری فنلاند نزدیک به 300 هزار نمونه از سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان را در طی دو ماه در شبکه‌های مجازی فنلاندی زبان ثبت کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک  تحقیق به سفارش وزارت دادگستری فنلاند، نزدیک به 300 هزار نمونه از سخنان نفرت‌انگیز را در طی دو ماه در شبکه‌های اجتماعی فنلاندی‌زبان نشان داده است.

این گزارش بر اساس تجزیه و تحلیل تقریباً 12 میلیون نظر و مقاله به زبان فنلاندی منتشر شده در سپتامبر و اکتبر سال 2020 است. بیشتر سخنان نفرت‌آمیز کشف شده (97 درصد آنها) در محافل مجازی از جمله پلتفرم‌های محلی به چشم می‌خورد. 

همچنین توئیتر و اینستاگرام هم رایج‌ترین بسترهای سخنان نفرت‌انگیز بودند. وبلاگ‌ها، نظرات در وب‌سایت‌های خبری و فیس‌بوک در جایگاه سوم قرار گرفتند. بازنشر توئیت‌ها نقش مهمی در گردش این پیام‌ها دارند. به عنوان مثال، 39 درصد از کل توئیت‌های نفرت‌آمیز، بازنشر هستند.

از مطالب کشف شده، 62 درصد به عنوان شعارهای نفرت‌انگیز، انگ‌زدن یا تعمیم، 32 درصد به عنوان توهین، 4 درصد مربوط به خصوصیات شخصی و 2 درصد در گروه‌های کاری فرستاده شده است. نکته قابل توجه این است که 26 درصد کل اظهار نظرهایی که به عنوان سخنان نفرت‌انگیز شناخته می‌شوند، حاوی کلمه مسلمان بودند که نشان دهنده یک گرایش مشخص است.

به علاوه، نکته قابل توجه دیگر این است که به نظر می‌رسد تنها تعداد کمی از کاربران بیشتر سخنان نفرت‌انگیز را تولید می‌کنند. به عنوان مثال، فقط 10 کاربر، 11 درصد کل سخنان نفرت‌آمیز را تولید کرده‌اند.

طبق گفته ماریا سانا پاوکر(Mari-Sanna Paukkeri)، مدیرعامل شرکت Utopia Analytics که این گزارش را تهیه کرده است، این گزارش با کمک هوش مصنوعی انجام شده است. وی توضیح داد: محققان آنچه را كه به عنوان سخنان نفرت‌انگیز محسوب می‌شود، تعریف كردند و سپس کلیدواژه‌ها به هوش مصنوعی منتقل شدند.

این گزارش به عنوان بخشی از پروژه حقایق علیه نفرت با بودجه اتحادیه اروپا تهیه شده است.  طبق گفته وزارت دادگستری فنلاند، این یک تصویر کلی از سخنان نفرت‌انگیزی است که در فضای مجازی فنلاند وجود دارد.

انتهای پیام
captcha