مشارکت شهروندان آمریکایی در پاک‌سازی مسجد مینه‌سوتا
کد خبر: 3967425
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

مشارکت شهروندان آمریکایی در پاک‌سازی مسجد مینه‌سوتا

ده‌ها نفر از مردم شهر مورهد در ایالت مینه‌سوتا برای پاکسازی دیوارهای مسجدی که چند روز پیش هدف حمله اسلام‌هراسانه قرار گرفته بود، جمع شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از اینفورم، مردم شهر مورهد در ایالت مینه‌سوتا دوشنبه، 6 اردیبهشت برای کمک به پاکسازی شعارهای نژادپرستانه روی دیوارهای یکی از مساجد این شهر گرد هم آمدند.

نادر یوسف، یک دانشجوی داوطلب گفت که دیدن نفرت در جامعه ناراحت‌کننده است اما از دیدن اجتماع مردم برای کمک به پاکسازی خوشحالم.

وی افزود: بسیار ناامیدکننده بود که ببینم کسی در جامعه ما چنین کار ظالمانه‌ای انجام می‌دهد اما دیدن همه این افراد در اینجا نشان می‌دهد بسیاری از اعضای جامعه هستند که به یکدیگر اهمیت می‌دهند.

جمع زیادی از داوطلبان مسلمان و غیرمسلمان که تعداد آنها به چهارصد نفر می‌رسید، برای کمک به روند تمیز کردن دیوارهای مسجد، با برس، آب و مواد شوینده حاضر شدند.

همچنین یک صفحه اینترنتی با عنوان GoFundMe ایجاد شده و در حال حاضر بیش از 30 هزار دلار برای کمک به این مسجد جمع‌آوری کرده است.

فردی ناشناس شنبه شب شعارهایی ضداسلامی، نژادپرستانه و نفرت‌آمیز بر روی دیوارهای این مسجد نوشته و یکی از پنجره‌های این مسجد را شکسته بود. پلیس شهر مورهد این حادثه را یک جرم ناشی از تنفر نامیده و اعلام کرده است که با همکاری اف بی آی در حال تحقیق روی این موضوع و در جست‌وجوی عامل این خرابکاری هستند. 

انتهای پیام
captcha