رهبر حزب کارگر انگلیس به تحقیر مسلمانان متهم شد
کد خبر: 3967568
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

رهبر حزب کارگر انگلیس به تحقیر مسلمانان متهم شد

در پی خودداری رهبر حزب کارگر انگلیس از شرکت در یک مراسم افطار که تحت تأثیر لابی صهیونیستی انجام شد، مسلمانان این کشور وی را به تضعیف جامعه اسلامی انگلیس متهم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، پس از آنکه کی‌یر استارمر، رهبر حزب  کارگر انگلیس، تحت تأثیر  هیئت نمایندگان یهودی مجلس انگلیس از حضور در یک مراسم افطاری خودداری کرد، از سوی یک سازمان اسلامی این کشور به تضعیف جامعه مسلمانان متهم شد.

برگزارکننده مسلمان این مراسم افطار در توئیتی خواستار تحریم خرماهای اسرائیلی که از سرزمین‌های اشغال شده فلسطینیان برداشت می‌شود، شد. به دنبال این توئیت هیئت نمایندگان یهودی مجلس انگلیس خواستار عدم شرکت استارمر در مراسم افطار شدند.

در طوماری از سوی سازمان دوستان الاقصی(FOA) که یک سازمان غیردولتی فلسطینی مستقر در انگلیس است، استارمر به دلیل حمایت از اسرائیل در اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطین که بسیاری از محصولات غذایی از جمله خرما در آن تولید می‌شود، به دورویی متهم شده است.

در این طومار آمده است: «ما امضاکنندگان، به شدت نگران هستیم كه استارمر رهبر حزب كارگر، در ماه رمضان از شرکت در افطاری عمومی با مسلمانان خودداری کرد. او با این اقدام، رفتاری تبعیض‌آمیز در مورد مسلمانان نشان داد که به اسلام‌هراسی هدفمند که در حزب کارگر شیوع دارد، دامن می‌زند». 

در ادامه این طومار آمده است: «از رهبر حزب کارگر توضیح می‌خواهیم که چرا وی مسلمانان و هر کس دیگری را که به دنبال عدالت و جبران حقوق فلسطین است، تضعیف می‌کند».

این مراسم افطار هر ساله در قالب پروژه خیمه رمضان برگزار می‌شود. پروژه خیمه رمضان در سال 2013 از سوی عمر سلهه ایجاد شد و از طریق برنامه افطار عمومی، وعده‌های افطاری رایگان را در اختیار عموم مردم در ماه مبارک رمضان می‌گذارد. این پروژه همچنین به افراد بی‌خانمان و سایر اقشار جامعه که نیاز به حمایت و مساعدت دارند وعده‌های غذایی رایگان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha