کانون‌های برتر استانی در طرح ملی «ایران قوی» تجلیل شدند
کد خبر: 3967842
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

کانون‌های برتر استانی در طرح ملی «ایران قوی» تجلیل شدند

مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد برتر استان لرستان که در طرح ملی «ایران قوی» مشارکت داشتند، تجلیل شدند.

کانون‌های برتر استانی در طرح ملی «ایران قوی» تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین تقدیر از برگزیدگان طرح ملی «ایران قوی» امروز، هشتم اردیبهشت به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد و احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و مسئولان کانون‌های برتر فرهنگی ــ هنری مساجد استان لرستان در خرم‎آباد برگزار شد.

محمد ابدالی‎پور، مدیرستاد کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد لرستان در این مراسم، گفت: سه کانون فرهنگی هنری صاحب‌الزمان(عج)، کانون فرهنگی هنری آدینه و کانون فرهنگی هنری اهل قلم از کانون‌های دارای بالای ۱۵ هزار امتیاز در طرح ملی ایران قوی هستند.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری صاحب‌الزمان خرم‌آباد به‌عنوان یکی از ۱۲ کانون برتر رویداد ملی فهما معرفی شده است، افزود: کانون فرهنگی هنری صاحب‌الزمان(عج) شهرستان خرم‌آباد رتبه برتر رواق نمایش را در رویداد ملی فهما کسب کرده است.

ابدالی‎پور با بیان اینکه دو کانون فرهنگی ــ هنری آدینه و اهل قلم  استان لرستان هم در بخش کانون‌های بالای ۱۵ هزار امتیاز از سقف ۲۰ هزار امتیاز قابل کسب در طرح ملی ایران قوی معرفی شده‌اند، اضافه کرد: کانون فرهنگی ــ هنری آل طه شهرستان خرم‌آباد رتبه شایسته تقدیر ویژه رواق نور را کسب کرده است و کانون فرهنگی هنری آدینه خرم‌آباد هم رتبه شایسته تقدیر رواق فیلم رویداد ملی «ایران قوی» را کسب کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده کانون‌های مساجد لرستان و اینکه بیش از ۹۶ آیتم برنامه‌ای در کانون مساجد و با حضور اعضا برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از فعالیت کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد با حمایت ائمه جماعت و مشارکت گسترده اعضای کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد انجام می‌شود.

ابدالی‌پور ادامه داد: ۱۵۵ کانون فرهنگی ما از حیث امتیاز در رویداد ملی ایران قوی موفق به کسب امتیاز بلای پنج هزار شدند، همچنین تعداد شش کانون فرهنگی ــ هنری استان لرستان به بخش پایانی طرح ملی ایران قوی راه پیدا کردن و سه کانون در بخش داوری موفق به کسب مقام کشوری شدند.

نقش مهم کانون‌های مساجد در تحقق شعار سال

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان نیز در این مراسم، با بیان اینکه ارتقای فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه ویژه به مساجد و کانون مساجد است، گفت: در سال ۹۸ که کشور و جهان به کرونا مبتلا شد دیدیم که مساجد و کانون‌ها و بسیج به میدان آمدند و در زمینه ضدعفونی کوچه و خیابان فعالیت خوبی از خود نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد در برنامه‌های مساوات و همدلی و کمک‌های مؤمنانه نقش‌آفرینی کردند و این فعالیت‌ها باعث تقویت روحیه همدلی بین ملت شد، اضافه کرد: این همدلی و فرهنگ دین و دیانت و مسجد ما را به هم پیوند داده است و نیاز است از فعالیت‌های جوانان و برنامه‌های دینی و فرهنگی حمایت شود.

امام‌جمعه خرم‎آباد با بیان اینکه در زمینه تحقق شعار سال و رونق تولید باید در مساجد و کانون‌ها برنامه‌ریزی شود، به در پیش بودن انتخابات اشاره کرد و افزود: ائمه جماعت و مساجد در برگزاری انتخابات نقش دارند.

وی با تأکید بر اینکه در آستانه انتخابات باید آثار برکات نظام جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو کنیم، اظهار کرد: باید روی امید حضور در انتخابات و حضور حداکثری و انتخاب برتر کار کنیم و برای مردم تبیین کنیم که نتیجه حضور حداکثری، همبستگی و نتیجه همبستگی شکست دشمن است.

انتهای پیام
captcha