شورای امنیت کشتار غیرنظامیان در نقاط مورد درگیری را محکوم کرد
کد خبر: 3967852
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

شورای امنیت کشتار غیرنظامیان در نقاط مورد درگیری را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل، در جلسه روز سه‌شنبه، 7 اردیبهشت، قطعنامه محکومیت حملات علیه غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه سراسر جهان را تصویب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، در نشست روز گذشته شورای امنیت که با حضور نمایندگان 15 کشور برگزار شد، قطعنامه‌ای تصویب شد که هرگونه حملات علیه غیرنظامیان و شهروندان در کشورهای شامل درگیری مسلحانه در سراسر جهان محکوم شد و از همه طرف‌های درگیر خواسته شد که هرچه سریع‌تر از این اقدامات دست بردارند.
 
در این قطعنامه از طرف‌های درگیر در سراسر جهان خواسته شده است تا برای تسریع در ارسال امن کمک‌های بشردوستانه به مناطق محروم جهان فوراً آرامش را در این مناطق ایجاد کرده و موانع را از سر راه بردارند.
 
این قطعنامه که با شماره 2573 در شورای امنیت به ثبت رسیده است، بر مسئولیت شورای امنیت بر اساس منشور سازمان ملل در خصوص ایجاد صلح و امنیت بین‌المللی و ضرورت تقویت قوانین بین‌المللی بشردوستانه و احترام به این قوانین تأکید کرده است.
 
در این قطعنامه همچنین بر نیاز به تسهیل ارسال و توزیع واکسن کرونا به مناطق درگیر بدون هیچ گونه مانعی تأکید شده و از همه طرف‌های درگیر در کشورهای جهان خواسته شده که به موجب قوانین بشردوستانه بین‌المللی، به تمام این قوانین پایبندی کامل داشته باشند و از حملات و تخریب‌ مناطق خودداری کنند.
 
قطعنامه شورای امنیت همچنین استفاده از گرسنه گذاشتن شهروندان به عنوان یکی از روش‌ها در جنگ را یک جنایت جنگی خوانده است.
انتهای پیام
captcha