وزیر کشور فرانسه: مسلمانان هم قربانی تروریسم هستند
کد خبر: 3968119
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

وزیر کشور فرانسه: مسلمانان هم قربانی تروریسم هستند

وزیر کشور فرانسه درباره لایحه جدید قانون موسوم به مبارزه با تروریسم گفت که مسلمانان هم در فرانسه قربانی تروریسم هستند و می‌بایست از آنها محافظت شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، وزیر کشور فرانسه تصریح کرد که مسلمانان کشورش نیز قربانی تروریسم هستند و باید از آنها مراقبت شود.

«ژرالد دارمانین» روز پنجشنبه، 9 اردیبهشت در یک نشست خبری گفت: از سال 2017 که مکرون رئیس جمهور فرانسه شده است، دستگاه‌های امنیتی این کشور موفق شده‌اند که 36 طرح حمله تروریستی در این کشور را ناکام گذارند.

او به پیش‌نویس جدید قانون مبارزه با تروریسم در این کشور اشاره کرد و گفت: این طرح قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه در نظارت بر فعالیت‌های اینترنتی را افزایش خواهد داد.

دارمانین گفت: تندروها کم‌تر از خطوط تلفن همراه استفاده می‌کنند و بیشتر به سمت تماس‌های اینترنتی رفته‌اند.

وزیر کشور فرانسه تأکید کرد: مسلمانان هم در فرانسه قربانی تروریسم هستند و باید از آنها حفاظت شود.

این در حالی است که دولت فرانسه روز چهارشنبه از پیش‌نویس قانون جدید ضد تروریسم رونمایی کرد که هدف آن جلوگیری بهتر از حملات تروریستی، به ویژه از طریق نظارت بیشتر بر سایت‌های افراطی است.

این لایحه که از ماه‌ها قبل در دست تهیه بود، تنها چند روز پس از کشته شدن یک مقام پلیس فرانسه در داخل مرکز پلیس در جلسه کابینه ارائه شد، اتفاقی که مقامات فرانسه آن را به عنوان یک حمله تروریستی دانستند.

مقامات فرانسوی مدت‌هاست به بهانه مبارزه با تروریسم علیه جامعه مسلمانان مقیم این کشور سختگیری کرده و حتی بارها به مسلمانان و ساحت پیامبر اکرم(ص) توهین کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha