معاونت بهداشت وزارت بهداشت ضمن توصیه به عدم برگزاری مراسم جمعی شبهای قدر، از مردم خواست در صورت حضور در مراسم فضای باز و با جمعیت محدود هرگز ماسک خود را برندارند و تا حد امکان از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند. 
به گزارش ایکنا به نقل از وبدا، معاونت بهداشت وزارت بهداشت در خصوص مراسم شبهای قدر در دوران شیوع کرونا، توصیههایی را در قالب پیام های بهداشتی اعلام کرد.
در این توصیهها آمده است: با توجه به شرایط نامناسب همه گیری کروناویروس، امسال در شبهای قدر تا حد امکان مراسم احیا برگزار نشود و از طریق فضای مجازی و رادیو و تلویزیون مراسم احیا را در منزل خود برپا کنید و در صورت حضور در مراسم احیا، شیوه نامههای بهداشتی را به طور کامل رعایت و در مراسمهایی با تجمع زیاد افراد و در فضای بسته شرکت نکنید.
در ادامه این پیام با یادآوری اینکه در مراسمی که در فضای باز، با جمعیت محدود و به مدت کوتاه برگزار میشود، حاضر شوید، تاکید شده است: در زمان حضور در مراسم احیا، به هیچ وجه ماسک را برندارید و فاصله خود با دیگران را حفظ کنید و تا حدامکان از خوردن و آشامیدن در حین حضور در مراسم احیا بپرهیزید.
براساس این توصیهها از توزیع نذری و خیرات در داخل مراسم خودداری و نذورات را به صورت بیرونبر در اختیار شرکت کنندگان مراسم قرار دهید؛ نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی داغ نباید در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی یا ظروف یکبار مصرف نازک و رنگ روشن باشد.
معاونت بهداشت با تأکید بر اینکه نذورات خود را در قالب بستههای حمایتی در اختیار نیازمندان قرار دهید، یادآور شده است: به منظور بهرهمندی از اجر معنوی شبهای قدر در فعالیتهای خیرخواهانه (حمایت از نیازمندان و آزادی زندانیان) مشارکت کنید.