حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران و اهالی محله شیخ جراح قدس
کد خبر: 3969186
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران و اهالی محله شیخ جراح قدس

بیت‌المقدس شب گذشته نیز شاهد حمله نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی در باب الاسباط مسجدالاقصی و همچنین به تحصن اهالی محله شیخ جراح بود که به تصمیم رژیم صهیونیستی برای بیرون کردن آنها از خانه‌هایشان معترض بودند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری دنیا الوطن، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان محله شیخ جراح قدس دست‌کم 10 نفر زخمی شدند.

اهالی محله شیخ جراح قدس شرقی به همراه جمعی از فعالان فلسطینی شامگاه دوشنبه در اعتراض به تصمیم رژیم صهیونیستی برای آواره کردن اهالی این منطقه و وادار کردن انها به ترک خانه‌هایشان تحصن کرده بودند که با حمله نظامیان صهیونیست روبه‌رو شدند.

شاهدان گفتند که نظامیان اشغالگر با ماشین آب‌پاش آب فاضلاب را به روی خانه‌های مردم در محله شیخ جراح گرفته بودند و شهرک‌نشینان صهیونیست هم با اهالی درگیر شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در نتیجه این درگیری دست‌کم 10 فلسطینی زخمی و دو نفرشان به بیمارستان منتقل شدند.

نظامیان اشغالگر صهیونیستی همچنین شامگاه دوشنبه به سمت نمازگزاران در نزدیکی باب الاسباط در شهر قدس اشغالی حمله کردند.

شاهدان گفتند، نظامیان اشغالگر شماری از نمازگزاران را هنگامی که قصد داشتند برای اقامه نماز مغرب  از باب الاسباط وارد مسجدالاقصی شوند، بازداشت و برخی را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند  که در نهایت به درگیری منجر شد.

یک شهرک‌نشین صهیونیست هم شب گذشته با موتورسیکلت خود قصد داشت از باب‌الاسباط مسجدالاقصی وارد صحن مسجد شود که نگهبانان مسجد با زور جلوی او را برای هتک حرمت مسجد گرفتند.

انتهای پیام
captcha