ظلم به ملت فلسطین دامنه‌دارترین ظلم امروز است
کد خبر: 3969261
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
حجت‌الاسلام نواب در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف:

ظلم به ملت فلسطین دامنه‌دارترین ظلم امروز است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف، ظلم به ملت‌ها را دامنه‌دارترین ظلم‌ها برشمرد و تصریح کرد: ظلم به ملت فلسطین هم مانند ظلم ظالمان پیش از این به پایان می‌رسد و این سنت الهی است که خداوند تبارک و تعالی در دفاع از بندگان مظلومش وارد عمل می‌شود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز سه‌شنبه 14 اردیبهشت ماه، در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف که با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی به شکل مجازی در حال برگزاری است، طی سخنانی با اشاره به آیه ١٥٧ سوره «اعراف» که می‌فرماید: «الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ همانان كه از اين فرستاده پيامبر درس نخوانده كه [نام] او را نزد خود در تورات و انجيل نوشته مى‏ يابند پيروى مى كنند [همان پيامبرى كه] آنان را به كار پسنديده فرمان مى‏‌دهد و از كار ناپسند باز مى‌دارد و براى آنان چيزهاى پاكيزه را حلال و چيزهاى ناپاك را بر ايشان حرام مى‌گرداند و از [دوش] آنان قيد و بندهايى را كه بر ايشان بوده است بر مى‌دارد پس كسانى كه به او ايمان آوردند و بزرگش داشتند و ياريش كردند و نورى را كه با او نازل شده است پيروى كردند آنان همان رستگارانند» گفت: یکی از مصادیق منکر، إِصْرَ و اغلال، ظلم و ستم است که از آغاز تاریخ بشر با آن رو به رو بوده و مانع بزرگی در عبودیت و بندگی و عاملی در به مقصد نرسیدن امانت الهی است.

وی ادامه داد: همیشه تاریخ، در اقوام مختلف و عقاید گوناگون تجاوز به حقوق دیگران ظلم به حساب آمده و ظالم نکوهش و مظلوم مورد حمایت قرار گرفته است. این مسئله هم‌اینک میثاق جامعه جهانی و اعلامیه جهانی حقوق بشر است هرچند این اعلامیه به کف حقوق انسان‌ها پرداخته اما قدرت‌های بزرگ این حداقل‌ها را نیز رعایت نمی‌کنند و آن را جهت پیشبرد اهداف ظالمانه خود به عنوان دستاویز به کار می‌گیرند.

ارسالی فوری/ تحقق دعده الهی در خصوص دامنه‌دارترین ظلم امروز حتمی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در کتب آسمانی به امر هدایت و دوری از گناه پرداخته شده است، گفت: در موضوع ظلم‌ستیزی در یهودیت، در متون یهودی اعم از تورات و دیگر متون مقدس یهود با استناد به داستان‌ها و روایات متعدد از متون مقدس یهود، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم یکی از اصول دین یهودیت شمرده شده است.

وی یادآوری کرد: در کتاب مقدس عبری حدود 400  بار کلمه «خون» به کار رفته است. از این تعداد حدود نیمی مرتبط با مرگ از روی خشونت است. ریختن خون گناه آغازین روی زمین است، در حقوق کیفری یهود، قتل شدیدترین و نکوهیده‏‎ترین جرم تلقی شده و خون‏ریزی نخستین گناهی است که در کتاب مقدس، دارای ماهیت کیفری است.

حجت‌الاسلام نواب به اشاره به اینکه در اسلام، پرده دری و افشای مسائل زشت دیگران نهی شده مگر در جائی که ظلم و حقی تضییع شده باشد، گفت: ظلم در همه مصادیقش مذموم است، بنابراین ظلم به خدا بدترین ظلم‌هاست.

وی ظلم به نفس، ظلم فردی و شخصی، ظلم جمعی و گروهی از جمله ظلم به ایتام و ظلم به ملت‌ها را از انواع ظلم‌ها برشمرد و گفت: بدیهی است ظلم به ملت‌ها دامنه‌دارترین و شدیدترین ظلم‌هاست. امروز آنچه در فلسطین می‌گذرد همه از موارد ظلم و نکبت به ویژه ظلم به ملت‌ها است؛ ولی این ظلم هم مانند ظلم ظالمان پیش از این به پایان می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: این سنت الهی است که خداوند تبارک و تعالی در دفاع از بندگان مظلومش وارد عمل می‌شود و همانگونه که قارون مست قدرت را نابود کرد؛ «فَخَسَفْنَا بِهِ وَبِدَارِهِ الْأَرْضَ فَمَا كَانَ لَهُ مِنْ فِئَةٍ يَنْصُرُونَهُ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَمَا كَانَ مِنَ الْمُنْتَصِرِينَ؛ آنگاه [قارون] را با خانه‏ اش در زمين فرو برديم و گروهى نداشت كه در برابر [عذاب] خدا او را يارى كنند و [خود نيز] نتوانست از خود دفاع كند»(آیه 81 سوره قصص) آنان را بر ستمگران چیره می‌کند و فرزندان مظلوم و محروم قدس شریف نیز بر جانیان کودک کش صهیونیزم غالب خواهندشد.

یادآوری می‌شود، دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف با حضور 30 نفر از شخصیت‌های ملی و بین‌المللی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس، به صورت مجازی طی دو روز برگزار می‌شود.

این کنگره از ساعت 17 امروز سه شنبه 14 اردیبهشت ماه 1400 آغاز شده و به مدت دو روز در نوبت عصر برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از شبکه اینترنتی    http://abarat.tv/   به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی این کنگره را به صورت زنده مشاهده کنند.

انتهای پیام
captcha