کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود
کد خبر: 3969311
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده‌های خونی منتقل نمی‌شود.

کرونا از طریق خون انتقال پیدا نمی‌کندافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مراجعه‌کنندگان به سازمان انتقال خون برای اهدای خون، سالم‌ترین افراد جامعه هستند، چراکه کوچک‌ترین ضعف و بی‌حالی و یا حالت سرماخوردگی در وجود خود حس نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد ممکن است ناقل بیماری باشند، افزود: برای همین امر مراکز انتقال خون استان از ازدحام جمعیت پیشگیری کرده و تخت‌ها را با فاصله زیاد چیدمان کرده‌اند همچنین سطوح را همواره ضدعفونی می‌کنند و پنجره‌ها را باز قرار می‌دهند تا هوا در محیط جریان داشته باشد علاوه بر این سطح اکسیژن خون افراد را اندازه‌گیری و از شرایط ظاهری فرد برای تشخیص بیماری کرونا اطمینان حاصل می‌کنند.

محمدی تأکید کرد: هر ساله در شب‌های قدر افرادی برای نذر خون به این مرکز مراجعه می‌کردند که در سال جاری به‌منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت با آن‌ها تماس گرفته و از آن‌ها خواستیم نذر خون را به روزهای دیگر موکول کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان توصیه می‌کنیم که افراد در شب برای اهدای خون مراجعه کنند چراکه پس از افطار با مصرف مایعات و تقویت بدن خود دچار ضعف و بی‌حالی نخواهد شد.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با تأکید بر اینکه مراقبت از اهداکننده و همچنین سلامت گیرنده وظیفه اصلی ما است، افزود: سلامت فرد اهداکننده ابتدا با تست‌های فشار و قند خون انجام می‌گیرد و سپس اجازه اهدای خون به ایشان داده خواهد شد، تاکنون موردی پیش نیامده که پس از اهدای خون کارش به بیمارستان کشیده شده باشد.

انتهای پیام
captcha