فلسطین محور و نقطه برخورد پروژه اسلامی و غربی است
کد خبر: 3969482
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
در نشست «آزادی قدس نزدیک است» بیان شد؛

فلسطین محور و نقطه برخورد پروژه اسلامی و غربی است

ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: امام(ره) خط قدس را محقق کرد و فلسطین را بخش مهمی از پروژه اسلامی خود قرار داد؛ در واقع فلسطین محور و نقطه برخورد پروژه اسلامی و غربی است.

به گزارش ایکنا به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نشست تخصصی «آزادی قدس نزدیک است» صبح امروز چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت با حضور خالد قدومی؛ نماینده جنبش حماس در ایران، ناصر ابوشریف؛ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و حسین رویوران؛ معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست که در آستانه یوم‌الله روز جهانی قدس برگزار شد، خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه خدا به حامیان قدس عزّت و له سازشکاران در دنیا و آخرت ذلّت می‌دهد، به عملیات قهرمانانه روزهای اخیر یک جوان فلسطینی اشاره کرد و گفت: این جوان، سه سرباز صهیونیست را زخمی کرد و از صحنه خارج شد و سالم به منزل رسید. آن هم در منطقه‌ای کاملاً عملیاتی و در جایی که انواع دوربین‌ها وجود داشت و بالغ بر هزار سرباز صهیونیست در صحنه حضور داشتند.

قدومی با اشاره به حمله روزهای اخیر صهیونیست‌ها به محله «شیخ جراح» گفت: طبق توافق دولت اردن در سال ۵۶ میلادی، 28 خانواده‌ای که در محله شیخ جراح هستند، باید بتوانند حضور داشته باشند و بدون اینکه مزاحمتی از سوی شهرک‌نشینان متوجه آنان شود، به زندگی خود ادامه دهند، اما این روزها شاهد هستیم که صهیونیست‌ها به زور آن‌ها را بیرون می‌رانند.

نماینده جنبش حماس در ایران به تفرقه و جمود در دنیای اسلام اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی، شاهد اقدامات صهیونیست‌ها علیه مقاومت منطقه و اقدامات خرابکارانه‌ای نظیر آنچه در تأسیسات نطنز رخ داد، هستیم.

موازنه بازدارندگی بین فلسطین اشغالی و غزه

در ادامه ناصر ابوشریف تصریح کرد: روز قدس یکی از ایام‌الله و روز خیزش امت اسلامی در برابر خطرناک‌ترین هجوم تاریخ است.

وی با اشاره به سابقه غربی و به ویژه انگلیسی بودن پروژه اشغال فلسطین و تشکیل رژیم صهیونسیتی افزود: ما فقط با ۷ میلیون یهودی اشغالگر روبه‌رو نیستیم، چون چند برابر آن‌ها را شکست می‌دهیم بلکه با تمامی نیرو‌های طاغوتی و استکباری جهان مواجهیم.

نماینده جنبش حماس

وی با اشاره به اقدام حماسی امام خمینی(ره) در نام‌گذاری روز قدس و حمایت از ملت فلسطین، ادامه داد: فلسطین بخشی از امت و جهان اسلام است لذا آن‌ها که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونسیتی دل بسته‌اند و هزینه می‌کنند شکست خواهند خورد که این نص صریح قرآن است.

ابوشریف خاطرنشان کرد: امام(ره) خط قدس را محقق کرد و فلسطین را بخش مهمی از پروژه اسلامی خود قرار داد؛ در واقع فلسطین محور و نقطه برخورد پروژه اسلامی و غربی است.

وی افزود: نگرانی غرب از مسئله اتمی ایران نیست، رژیم صهیونسیتی در حال مشکل‌آفرینی در مذاکرات ایران با غرب است چرا که می‌خواهد کشور‌های منطقه ضعیف باشند و خود قوی باشد.

ابوشریف روز قدس را روز آگاه‌سازی مردم جهان در برابر جعل واقعیات دانست و ادامه داد: طرح خیزش اسلامی باید برای ریشه‌کن کردن رژیم صهیونسیتی باشد، این همان راه امام است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه روز قدس تنها شعار نداد و فقط به برگزاری مراسم سالیانه بزرگداشت این روز اکتفا نکرد بلکه اقدام عملی انجام داد؛ بخشی از محور مقاومت را با نیروی قدس سپاه تشکیل داد که فرمانده شهید آن، حاج قاسم سلیمانی افتخار ماست که برای قدس تلاش‌های بسیار کرد.

وی با اشاره به مجاهدت‌های محور مقاومت افزود: ما امروز شاهد موازنه بازدارندگی بین اسرائیل و غزه هستیم که در گذشته چنین چیزی در باور نمی‌گنجید، موضوعی که با تلاش افرادی، چون حاج قاسم سلیمانی محقق شد.

ابوشریف گفت: حزب‌الله لبنان نیز معادله وحشت بزرگی را برای رژیم صهیونسیتی ایجاد کرد، همه این‌ها با تلاش رهبران و فرماندهان بزرگی به وجود آمد که وابسته به نیروی قدس بودند.

وی تأکید کرد: خط ما خط اسلام است و حمایت از این خط راه پیروزی است؛ به اعتقاد ما نیز پیروزی حتمی است.

جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است

در این نشست که در آستانه یوم‌الله روز جهانی قدس برگزار شد، حسین رویوران، معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه اعلام روز قدس بر اساس راهبرد امت ـ دولت حضرت امام(ره) نامگذاری شد، گفت: این نامگذاری، مسئولیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر ملت‌ها را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه قدس نماد فلسطین است، اظهار کرد: حضرت امام با درکی عمیق، فلسطین را به‌عنوان اولویت سیاست خارجی ایران مطرح کرد که این به میراث دینی ما برمی‌گردد چرا که در قرآن، آیه‌هایی درباره قدس و مسجدالاقصی داریم.

رویوران گفت: زمانی که قدس غصب شد، واکنش‌ها محدود بود اما در جریان جنگ ۳۳ روزه از پایتخت اندونزی به‌عنوان شرق جهان اسلام تا مغرب جهان اسلام تظاهرات انجام شد و این نشان داد که امام موفق بوده است.

نماینده جنبش حماس

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به صرف شعار اکتفا نکرده و در عمل به کمک ملت فلسطین آمده است، گفت: طی سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب بر کمک به جنبش‌های غیر مسلمان که به حمایت از فلسطین برخاسته‌اند نیز تأکید کرده‌اند.

معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین به راهبرد مهار رژیم اشغالگر قدس از سوی جبهه مقاومت اشاره کرد و با بیان اینکه از سال ۲۰۰۶ که حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه به پیروزی رسید، اسرائیل جرئت ندارد به لبنان نگاه چپ بیاندازد در حالی که لبنان حیات خلوت آن‌ها بود. این ناشی از راهبرد بازدارندگی است.

زوال اسرائیل حتمی است

رویوران ادامه داد: موشک اخیر سوریه که در نزدیکی دیمونا فرود آمد و از همه پدافندها عبور کرد پیام مهمی را منتقل کرد. پیام این بود که اگر به تجاوز به سوریه ادامه دهید پاسخ خواهید گرفت و این راهبرد بازدارندگی را تکمیل می‌کند.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق بود که برخی از کشورهای عرب‌ گفتند می‌خواهیم با ایران رابطه خوبی داشته باشیم.

رویوران با بیان اینکه انتقال پیام بحران انسانی فلسطین به دنیا موفقیت‌آمیز بوده است، گفت:
در مقطعی بزرگترین تظاهرات مردم انگلیس با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در حمایت از فلسطین برگزار شد و این نشان می‌دهد که تحولی در دنیا نسبت به فلسطین در دنیا بوجود آمده است.

وی افزود: امروز جنبش عظیمی در غرب در تحریم رژیم صهیونسیتی تشکیل شده است. درواقع فلسطین جنبش‌های زیادی دارد که برخی از این جنبش‌ها در غرب وجود دارد.

رویوران تصریح کرد: باید نبردی که در افکار عمومی دنیا نسبت به مسئله فلسطین وجود دارد را ببریم.

وی با اشاره به بیانات چند سال قبل رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رژیم صهیونسیتی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، گفت: این بدان معنا نیست که حتماً زوال این رژیم ۲۵ سال طول خواهد کشید. بلکه به این معناست که رژیم صهیونسیتی تا ۲۵ سال آینده دوام نخواهد آورد و زودتر از بین می‌رود. این نشانه باور و ایمان رهبر انقلاب است.

انتهای پیام
captcha