امت و رهبران اسلامی از انتفاضه فلسطینیان حمایت کنند
کد خبر: 3969683
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
نماینده جهاد اسلامی در نشست «آزادی قدس نزدیک است»:

امت و رهبران اسلامی از انتفاضه فلسطینیان حمایت کنند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشست «آزادی قدس نزدیک است» از امت و رهبران اسلامی خواست تا از انتفاضه فلسطینیان حمایت کنند.

امت و رهبران اسلامی از انتفاضه فلسطینیان حمایت کنندبه گزارش ایکنا، در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس، نشست «آزادی قدس نزدیک است»،‌ با حضور شخصیت‌هایی از جمله «محمد مصطفی جهیر» معاون سفیر فلسطین در ایران، «خالد قدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، «ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در ایران، ظهر امروز پنجشنبه، شانزدهم اردیبهشت ماه، در مسجد امام صادق (ع) در میدان فلسطین تهران برگزار شد.

ناصر ابو شریف در این نشست گفت: روز جهانی قدس، امسال، در سایه یک سری تحولات در حال برگزاری است که برخی از این تحولات خوب و برخی دیگر بد است؛ اما خوشبختانه بسیاری از رویدادهایی که رخ داده، خوب است.

ابوشریف با اشاره به سخنرانی روز گذشته سران گروه‌های مقاومت در منطقه، افزود: سران مقاومت با این کار خود در واقع بیعت‌شان را با خداوند متعال و با فلسطین تجدید کردند؛ اکنون تمام مردم این را می‌دانند که مسئله فلسطین تنها یک مسئله سیاسی، اخلاقی یا انسانی نیست، بلکه این مسئله در درجه نخست، یک مسئله ایمانی و عقیدتی است.

وی در ادامه گفت: در آخرین دیداری که با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی داشتیم، ایشان به ما گفتند که اولین چیزی که از تمام ما در روز قیامت سؤال خواهد شد این است که برای قدس چه کردید؟ در واقع ایشان نظرشان این بود که هر آنچه برای قدس انجام می‌شود، یک فریضه است و واجب عصر است برای همه ما»

ناصر ابو شریف در ادامه سخنان خود گفت: جا دارد که به خاطر پایداری مردم قدس به آن‌ها درود بفرستم چراکه با دست خالی در برابر دشمن تا بن‌ دندان مسلح از قدس  و فلسطین در محله الشیخ جراح و در باب العامود و در تمام نقاط قدس اشغالی از کشورشان دفاع می‌کنند.

نماینده جهاد اسلامی همچنین با اشاره به تحولات اخیر درباره حملات صهیونیست‌ها به ویژه صهیونیست‌‌های افراطی،‌ تأکید کرد که تمام این اقدامات با حمایت و پشتیبانی خود رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

ابوشریف همچنین ابراز امیداوری کرد که تحرکات اخیر مردم فلسطین در برابر اقدامات صهیونیست به یک انتفاضه جدید مبدل شود که این امر دشوار جز با حمایت امت و رهبران اسلامی محقق نخواهد شد.

تشدید حملات رژیم صهیونیستی برای تحت الشعاع قرار دادن روز قدس است

محمد مصطفی جهیر، معاون سفیر فلسطین در ایران نیز در نشست «آزادی قدس نزدیک است»، ضمن تشکر از تلاش برای برگزاری این نشست و با درود فرستادن بر ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری و روح پر فتوح امام راحل، روز جهانی قدس را یک روز استثنایی در تاریخ مبارزات ملت فلسطین خواند و  آن را به تمام امت اسلامی تبریک گفت.

معاون سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، مسئله فلسطین به دلیل شرایط منطقه به حاشیه رانده شده بود؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرمان تاریخی حضرت امام راحل در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسئله فلسطین بار دیگر مورد توجه جهانیان قرار گرفت به‌گونه‌ای که همه ملت‌های اسلامی و حتی بسیاری از ملت‌های غیراسلامی که به مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله انسانی می‌نگرند، این روز را گرامی می‌دارند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به‌شدت در قبال روز جهانی قدس از خود حساسیت نشان می‌دهد و هر سال در آستانه روز جهانی قدس با حمله به مردم بی‌دفاع فلسطین سعی می‌کند که این روز را تحت‌الشعاع قرار دهد.

محمد مصطفی جهیر در ادامه سخنان خود با سرنوشت‌ساز خواندن روز جهانی قدس، افزود: حضور میلیونی ملت‌های اسلامی در عرصه‌های میدانی و در راهپیمایی‌های روز قدس که متأسفانه امسال به علت شیوع کرونا انجام نمی‌شود، به ملت ما کمک شایانی کرده است؛ این امر نشان دهنده آن است که در این دنیا کسانی هستند که تحت هر شرایطی از حقوق ملت مستضعف فلسطین دفاع می‌کنند.

خالد قدومی نماینده حماس طی سخنانی درباره چالش‌های پیش‌روی آرمان فلسطین گفت: چالش‌های کنونی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ اول چالش‌های داخلی و دوم چالش‌های خارجی؛  چالش‌های داخلی همان مسئله وحدت امت اسلامی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در مواجهه با رژیم صهیونیستی است و چالش‌های خارجی همان حمایت و پشتیبانی رژیم‌های استکباری جهان از رژیم کودک‌‌کش اسرائیل است که در رأس آن دولت آمریکا قرار دارد خواه دولتی دموکرات باشد یا جمهوری‌خواه.

نماینده حماس در ایران با اشاره مجدد به چالش‌های داخلی، بیان کرد که همه مردم، امروزه، به مسئله وحدت اشاره می‌کنند؛ اما تاکنون موفق نشده‌ایم که یک برنامه عملی و حقیقی را انجام دهیم.

خالد قدومی با اشاره به تهدیدهای امنیتی رژیم صهیونیستی در سطح منطقه از جمله ترور کردن دانشمندان هسته‌ای و منفجر کردن تأسیسات، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد با این اقدامات کاری کند که جهان اسلام به علم و فناوری دست پیدا نکند.

وی همچنین بر لزوم وحدت مسلمانان برای مقابله با چالش‌های یادشده تأکید و خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره)‌، مقام معظم رهبری و دیگر دوستان به ویژه شهید قدس سردار سلیمانی رحمه‌الله علیه به خوبی اهمیت مسئله قدس را بیان و با بنیان نهادن روز جهانی قدس آن را احیا کردند.

نماینده حماس در ادامه سخنانش همچنین بر لزوم یکپارچگی گروه‌های فلسطینی از جمله فتح، جهاد اسلامی و حماس تأکید کرد و گفت: طرح موسوم به «معامله قرن» به علت وحدت این گروه‌ها شکست خورد.

در ادامه این نشست، ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی گفت: ««ما امروز شاهد رشد توان محور مقاومت در تمام زمینه‌ها و در تمام میادین و عرصه‌ها و در عین حال، شاهد شکسته شدن محور استکبار جهانی به رهبری صهیونیسم جهانی هستیم که ابزار آن، آمریکا و اسرائیل و مزدوران آن‌ها در منطقه کشورهایی مانند رژیم سعودی، امارات متحده عربی، و رژیم آل خلیفه در بحرین هستند».

سفیر یمن در بخش دیگری از اظهاراتش به مسئله یمن اشاره کرد و گفت: «برادران مؤمن شما در یمن در حال حاضر با تجاوزهای ستمگرانه و محاصره ظالمانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ تجاوزهایی که از هفت سال پیش تاکنون ادامه دارد که این به خاطر موضع آن‌ها در قبال مسئله فلسطین و مسائل مربوط به امت اسلامی و عدول نکردن مردم یمن از آن است».

ابراهیم محمد الدیلمی به اظهارات روز گذشته رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت روز جهانی قدس اشاره کرد و در این رابطه گفت: او در این سخنرانی مجددا از رژیم آل سعود خواست که زندانیان فلسطینی در زندان‌های سعودی‌ را در برابر آزادی خلبانان و افسران سعودی اسیر آزاد کند که در واقع این تأکیدی واضح بود بر اینکه مسئله اول و محوری مردم یمن همان مسئله فلسطین است.

الدیلمی خاطر نشان کرد که اظهارات رهبر انصارالله نه به‌ خاطر کسب دستاوردهای رسانه‌ای و سیاسی بلکه این اظهارات موضع تمام مردم در یمن است که ان‌شاء‌الله فردا به خیابان آمدن صدهزارنفری این مردم را شاهد خواهیم بود.

سفیر یمن در تهران در ادامه تأکید کرد که مسئله فلسطین مسئله‌ای جدایی افراد پاک از شیطان‌صفت‌ها، مؤمنان از منافقان و همچنین جدایی آزادی‌خواهان از طاغوتیان است.

گزارش تصویری نشست را اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام
captcha