حمایت از فلسطین، مسئله‌ای بین‌المللی است
کد خبر: 3969883
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

حمایت از فلسطین، مسئله‌ای بین‌المللی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم غاصب اسرائیل به مسئله‌ای بین‌المللی تبدیل شده است تا ملت اسلام برای آزادی قدس بسیج شوند. روز قدس یک استراتژی روشن مردمی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 17 اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز عبادی – سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، تقوا را همچون زرهی آهنی برای انسان توصیف کرد که هیچ گلوله‌ای در آن اثر نکرده و انسان را در برابر همه انحرافات ظاهری و باطنی صیانت و حفاظت می‌کند.

وی با اشاره به فزونی برکت نعمات الهی در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این ماه، بندگی انسان به درگاه عبودیت اوج گرفته و همه دل‌ها متوجه ذات اقدس الهی است. ماه رمضان فرصت رسیدن به رب الهی است و مأنوس شدن با قرآن و تبعیت از سیره و مکتب اهل‌بیت(ع) همچون حضرت علی(ع) این مسیر را هموارتر می‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه روز قدس را یادگار حضرت امام راحل و ابتکار راهبردی ایشان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برائت از ظالمان و مستکبرین دانست و بیان کرد: امروز ۴۲ سال از ابتکار عمل حضرت امام(ره) درخصوص نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان می‌گذرد و مردم اقصی نقاط جهان در تمامی این سال‌ها  نام فلسطین همواره زنده نگه داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم غاصب اسرائیل به مسئله‌ای بین‌المللی تبدیل شده است تا ملت اسلام برای آزادی قدس بسیج شوند. روز قدس یک استراتژی روشن مردمی است و ملت ایران تا آزادی آن یک لحظه دست از تلاش برنخواهد داشت.

خطیب جمعه اراک با اشاره به اینکه روز قدس روز بسیج کردن ملت‌های مسلمان است، اضافه کرد: این روز به وحدت آزادی‌خواهان جهان برای آزادی قدس شریف می‌انجامد و باعث شده بیش از ۲ میلیارد مسلمان و صدها میلیون آزادی‌خواه برای یاری مظلومان در مقابل امریکا و اسرائیل در صحنه حاضر باشند.

وی ضرورت اتحاد بیشتر بین مسلمانان جهان جهت براندازی رژیم منحوس اسرائیل را مورد تأکید قرار داد و هشدار داد:  منطقه غرب آسیا با وجود جنایتکارانی همچون رژیم صهیونیستی و حامیان آنان روی آرامش را نخواهد دید و با آزادی قدس شریف مسلمانان آزادانه به وظایف خود عمل می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: دولت‌های آمریکایی حمایت خود از اسرائیل وجنایت‌های این رژیم جنایتکار را کم نخواهند کرد. بین دولت جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی در حمایت از این رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن هیچ تفاوتی نیست و تنها روش‌های حمایت آنان متفاوت است.

این مقام مسئول تأکید کرد: حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف وظیفه دینی و ملی است. ایران اسلامی، حمایت از مظلومان جهان یکی از تکالیف و مأموریت‌های مؤمنان و مسلمانان است، ملت ایران در کنار سایر ملل مسلمان از فلسطین غافل نبوده و نخواهد بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین به انتخابات خرداد اشاره و در خصوص اهمیت حضور حداکثری مردم، اظهار کرد: انتخابات یک امتحان بزرگ بوده و ملت ایران در این مقطع زمانی در آزمونی بزرگ قرار گرفته که باید همچون گذشته با موفقیت و سربلندی از آن بیرون بیاید. با وجود شرایط سختی که به واسطه کرونا و برخی از مشکلات در کشور ایجاد شده ملت ایران بار دیگر در صحنه انتخابات با اقتدار حاضر خواهد شد وبرگ زرینی در تاریخ ماندگار خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha