برخی کشورهای منطقه از پشت به فلسطین خنجر زدند/ مقاومت؛ تنها گزینه آزادی قدس
کد خبر: 3969884
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
نماینده حماس در تهران:

برخی کشورهای منطقه از پشت به فلسطین خنجر زدند/ مقاومت؛ تنها گزینه آزادی قدس

خالد القدومی، نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل گفت: برخی کشورهای منطقه از پشت به ما خنجر زدند. 

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌‎رسانی فلسطین، کنفرانس بین‌المللی «تأثیر راهبرد روز جهانی قدس بر زمینه‌سازی‌های فروپاشی اسرائیل» همزمان با روز جهانی قدس به‌صورت مجازی و با حضور جمع بزرگی از نخبگان، چهره‌های سیاسی و فرهنگی از دو کشور ایران و سوریه برگزار شد.

در این برنامه که با ابتکار فرهنگسرای رسانه و رایزنی فرهنگی ایران در سوریه برپا شد، شاخصه‌های فروپاشی اسرائیل از منظر نخبگان ایرانی، فلسطینی و جهان عرب در قالب وبینار مورد بررسی قرار گرفت.

خالد القدومی، نماینده حماس در تهران در سخنانی در این کنفرانس گفت: از برگزارکنندگان این برنامه تشکر می‌کنم و امیدوارم طاعات و عبادات همه شما قبول باشد. از اینکه این برنامه توسط دو پایتخت مقاومت یعنی دمشق و تهران برگزار می‌شود، خوشحالم.

وی با اشاره به اقدام راهبردی امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس گفت: معتقدم که امام خمینی و همکاران او در برابر چالشی بزرگ قرار داشتند، چرا که ایشان یک عالم دینی بودند و باید حکومت اسلامی تشکیل می‌دادند که به مسائل مبتلابه اسلام بپردازند، در حالی که انقلاب اسلامی نوپا بود. به نظرم واقعاً چالش بزرگی بوده است. در این شرایط می‌بینیم که امام خمینی(ره) تصمیمی بزرگ می‌گیرد و سفارت اسرائیل را به سفارت فلسطین تبدیل می‌کند و روزی را به نام روز قدس نامگذاری می‌کند. این کار بسیار بزرگ است. این کار امام در حالی بود که این دولت نوپا می‌توانست به سمت شرق آسیا برود، اما امام به سمت منطقه آمد.

القدومی تأکید کرد: امام خمینی(ره) با نامگذاری روز قدس پروژه‌ای واحد برای همه مسلمانان در موضوع فلسطین و آرمان قدس طراحی کرد.

نماینده حماس در تهران با اشاره به آخرین تحولات در فلسطین گفت: می‌خواهم کمی درباره تحولات فلسطین صحبت کنم. به صورت مختصر باید بگویم که جوانان فلسطینی امروز در برابر شهرک‌نشینان پشتیبانی شده از سوی نظامیان صهیونیست ایستادگی کردند. این جوانان و این قهرمانان از روز قدس الهام گرفته‌اند. اینها هستند که وضعیت بسیار مهمی را برای فلسطین در برابر اسرائیلی‌ها درست کرده‌ و جلوی عادی‌سازی روابط را گرفته‌اند. عملیات جدیدی که در منطقه ما صورت گرفت، نتیجه تلاش همین جوانان فلسطینی است که امروز بیدار شده‌اند. این قهرمانان با اراده و ایمان به پادگان اسرائیلی‌ها حمله کردند.

وی بیان داشت: ای مردم مسلمان، ما ارتش شما را نمی‌خواهیم. ما به اندازه کافی جوانان قهرمان داریم. متأسفانه برخی از کشورهای منطقه از پشت به ما خنجر زدند. ما به اندازه کافی قهرمان داریم. دقت کنید که پروژه مقاومت، پروژه مقدسی است که با خون شهدا آبیاری شده است.

القدومی در پایان صحبت‌های خود گفت: حرف آخر اینکه تنها راه ما مقاومت است؛ خیلی‌ها می‌گویند که شما عاطفی هستید اما ما برای مقاومت کردن دلیل داریم که نمونه آن را در خروج اسرائیل از جنوب لبنان می‌بینید. شکست سال 2006، شکست در جنگ 33 روزه و 22 روزه، شکست در جنگ 8 روزه و 51 روزه دلایل ما برای موفقیت مقاومت است. به قول امام خمینی ما می‌توانیم و مقاومت خواهد توانست که با اراده و ایمان حقوق فلسطینی‌ها را بار دیگر طلب کند. به شما می‌گویم که رژیم صهیونیستی نابودشدنی است و ما قادریم که آنها را شکست بدهیم و جوانان ما پیروز خواهند شد.
انتهای پیام
captcha