ترکیه جنایات رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس را محکوم کرد
کد خبر: 3969952
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

ترکیه جنایات رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس را محکوم کرد

معاون رئیس‌جمهور ترکیه حملات روز جمعه اسرائیل به نمازگزاران داخل مسجدالاقصی در قدس اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، فواد اوکتای، معاون رئیس‌جمهور ترکیه، حملات روز جمعه به نمازگزاران داخل مسجدالاقصی در قدس اشغالی را محکوم کرد.

اوکتای در توییتی در حساب شخصی خود گفت: من حملات به مسجدالاقصی، اولین قبله مسلمانان از سوی اسرائیل را که به هیچ یک از مقدسات احترام نمی‌گذارد، به شدت محکوم می‌کنم.

وی گفت: اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی مرتکب جنایات جنگی و انسانی می‌شود و تا زمانی که دنیا چشم خود را بر این اشغالگری و بی‌عدالتی ببندد، به ظلم و ستم ادامه خواهد داد. اوکتای از نیروهای اسرائیلی خواست فوراً اقدامات تهاجمی خود را متوقف کنند.

بر اساس اعلام هلال احمر فلسطین، بر اثر حملات نیروهای اسرائیلی به نمازگزاران تراویح در مسجدالاقصی 163 فلسطینی با گلوله‌های پلاستیکی زخمی شدند.

از ابتدای ماه رمضان، جوانان فلسطینی نسبت به ممانعت ورود از دروازه باب العامود مسجدالاقصی از سوی پلیس اسرائیل دست به تظاهرات زده‌اند. همچنین بیش از 10 روز است که پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان فلسطینی که در همبستگی با ساکنان محله شیخ جراح در این شهر دست به اعتراض زده‌اند، درگیر است. 

فلسطینیان در این محله به حکم دادگاه‌های اسرائیل برای تخلیه خانه‌های خود اعتراض دارند. این خانه‌ها در سال 1956 ساخته شده و تل‌آویو ادعا می‌کند که این خانه‌ها در زمین‌هایی ساخته شده است که متعلق به یهودیان قبل از 1948 بوده است.

انتهای پیام
captcha