طرح توسعه مشاغل خانگی، بستر مناسبی جهت اشتغال‌زایی مناطق روستایی است
کد خبر: 3970087
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

طرح توسعه مشاغل خانگی، بستر مناسبی جهت اشتغال‌زایی مناطق روستایی است

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل گفت: طرح مشاغل خانگی از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است که می‌تواند باعث اشتغال‌زایی مناسبی در مناطق روستایی شود.

طرح توسعه مشاغل خانگی، بستر مناسبی جهت اشتغال‌زایی مناطق روستایی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، میثم ضارب نیا، مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل، ۱۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه دیدار با سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: تعدادی از متقاضیان بهره‌مندی از مزایای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که توسط جهاددانشگاهی در استان در حال انجام است از افراد ساکن در نواحی روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه اکثر این ثبت‌نام‌کنندگان متقاضی توانمندسازی در رشته‌های کشت و پرورش زعفران، گیاهان دارویی و بسته‌بندی عسل می‌باشند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر متولیان امر، بستر‌های مناسبی جهت اشتغال آنان فرآهم کنیم.

در این دیدار علیرضا خواجوی، سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با استقبال از طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی و ابراز امیدواری جهت انجام همکاری‌های مشترک افزود: جهادکشاورزی دارای تجربیات مناسبی در حوزه مشاغل خانگی به‌خصوص در بخش روستایی است و بستر‌های مناسبی جهت اشتغال در مراکز دهستان‌ها فرآهم کرده که می‌تواند در پیشبرد بهینه طرح و در قالب همکاری‌های مشترک مدنظر قرار گیرند.

تولیدات چرمی دست‌دوز؛ رشته پرمتقاضی طرح توسعه مشاغل خانگی در اردبیل

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل همچنین در بازدید از کارگاه چرم‌دوزی در اردبیل، گفت: رشته تولید چرمی دست‌دوز از رشته‌های پرمتقاضی طرح مشاغل خانگی اردبیل است.

ضارب نیا افزود: در حال حاضر با عزم جدی مشغول ساماندهی امور آموزش، مشاوره، اتصال به بازار و راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی برای متقاضیان این رشته هستیم.

وی خاطرنشان کرد: عدم وجود یک شبکه کسب و کار فعال در حوزه چرم‌دوزی در استان محسوس است و علیرغم فعالیت قشر قابل توجهی از هم‌استانی‌های عزیز در این حوزه، هنوز فعالان این کسب و کار در قالب یک زنجیره متصل فعالیت نمی‌کنند.

ضارب‌نیا با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حوزه تولیدات چرمی، گفت: جهت آموزش تخصصی متقاضیان مبتدی در این رشته، مدرسان مجرب و باسابقه‌ای با ما همکاری می‌کنند و تلاش داریم سایر امور مربوطه نیز رابه بهترین شکل برای متقاضیان انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha