عرضه ۵۱ ترجمه قرآن در نمایشگاه قرآن مکه
کد خبر: 3970331
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

عرضه ۵۱ ترجمه قرآن در نمایشگاه قرآن مکه

نمایشگاه قرآن کریم مسجد‌الحرام در مکه مکرمه، که در ماه مبارک رمضان برپا شده است، ترجمه‌های قرآن کریم به ۵۱ زبان مختلف را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الریاض، این نمایشگاه در طول ماه مبارک رمضان پذیرای صدها نفر از عمره‌گزاران بوده و در آن قرآن کریم با ۵۱ ترجمه مختلف، کتب و نسخ خطی تاریخی، و نمایشگاهی از پرده خانه خدا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

ماهر الزهرانی، معاون امور موزه‌ها و نمایشگاه‌های مکه مکرمه در این باره گفت: نمایشگاه مزبور از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرده و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر اینکه ترجمه‌های بسیاری از قرآن کریم ارائه شده است، امکان دانلود نسخه‌ای از آن بر روی موبایل از طریق بارکد و به زبان مورد نظر نیز فراهم شده است.

الزهرانی ادامه داد: بخش دوم این نمایشگاه شامل کیف دیجیتال بازدیدکنندگان است که شامل مجموعه کتاب‌های دیجیتالی قرآنی و اسلامی است که علمای اهل سنت نگاشته‌اند.

وی به بخش دیگری از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این بخش که با عنوان سخنانی در مورد قرآن کریم ارائه شده، ۱۰ کتاب وجود دارد. همچنین آماری از قرائت مجازی قرآن کریم در نیمه نخست سال ۱۴۴۲ هجری قمری ارائه شده است که در این بازه زمانی، حدود یک میلیون نفر از این طرح استفاده کرده‌اند.

الزهرانی ادامه داد: در نمایشگاه قرآن مسجدالحرام، تسهیلاتی نیز برای استفاده افراد دارای معلولیت و مشکلات جسمی از نمایشگاه قرار داده شده است، از جمله ارائه تفسیر قرآن به زبان اشاره برای ناشنوایان و ارائه قرآن به زبان بریل برای نابینایان که به آنها کمک می‌کند تا بتوانند از نمایشگاه حداکثر استفاده را ببرند.

بر اساس گفته الزهرانی، در بخشی از نمایشگاه، مراحل بافت پرده خانه خدا در یک فیلم مستند به نمایش گذاشته شده و بازدیدکنندگان از مراحل بافت و همچنین شستشوی پرده خانه خدا آگاهی پیدا می‌کنند.
 
ارائه ۵۱ ترجمه قرآن در نمایشگاه قرآن کریم مکه مکرمه
 
ارائه ۵۱ ترجمه قرآن در نمایشگاه قرآن کریم مکه مکرمه
انتهای پیام
captcha