وضعیت قرمز تنها یك شهرستان در فارس + اعلام محدودیت‌های جدید عید فطر
کد خبر: 3970406
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

وضعیت قرمز تنها یك شهرستان در فارس + اعلام محدودیت‌های جدید عید فطر

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا با بیان اینكه تنها یك شهرستان استان در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد، محدودیت‌های جدید تعطیلات عید فطر در این استان را اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: بحمد الهی با همكاری مردم شاهد تغییر رنگ‌بندی وضعیت شیوع كرونا در استان فارس هستیم به‌طوری كه هم‌اكنون تنها یك شهرستان قیر و كارزین در استان فارس در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد.

وی افزود: 29 شهرستان استان فارس در وضعیت نارنجی بوده و 6 شهرستان زرین‌دشت، گراش، خنج، فراشبند، سروستان و پاسارگاد در وضعیت زرد به‌سر می‌برند.

قاسم‌پور از تمدید محدودیت‌ها برابر مصوبات جدید ستاد ملی و استانی كرونا در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در شهرهای قرمز تنها اصناف گروه یك می‌توانند فعال باشند اما اكنون گروه هم مجوز فعالیت دارند و در نارنجی هم اصناف گروه یك و دو و در وضعیت زرد هم اصناف گروه سه اجازه فعالیت دارند اما اصناف گروه 4 در هر وضعیتی باید تعطیل باشند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا با ذكر این نكته كه هیچ شهرستان وضعیت آبی در استان یا كشور نداریم، گفت: محدودیت‌های تردد خودرویی شبانه همچنان برقرار بوده و ورود به شهرهای قرمز و نارنجی هم با پلاك غیربومی ممنوع است.

وی با تصریح اینكه آموزش‌ها به‌صورت مجازی است، در عین حال این نكته را یادآور شد كه امتحانات پایانی پایه‌های نهم و دوازدهم دانش‌آموزان به‌صورت حضوری و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

قاسم‌پور از تعطیلی هرگونه مراسم و تجمعات فرهنگی و اجتماعی در استان خبر داد و گفت:‌ دوركاری كاركنان هم مطابق رنگ‌بندی هر شهر باید اعمال شود و در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا در ادامه به تشریح محدودیت‌های عید سعید فطر پرداخت و گفت: طرح محدودیت تردد خودرویی از ساعت 14 روز سه‌شنبه، 21 اردیبهشت‌ماه تا ساعت 12 ظهر روز شنبه، 25 اردیبهشت‌ماه در تمام نقاط استان فارس اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح خودروهای متخلف شهرهای با وضعیت قرمز جریمه یك میلیون تومانی و شهرهای وضعیت نارنجی و زرد هم جریمه 500 هزار تومانی خواهند شد ضمن اینكه به تمام فرمانداران شهرستان‌های مبادی ورودی استان هم تأكید كرده‌ایم كه مانع ورود مسافران به استان شوند.

قاسم‌پور با بیان اینكه تمام پارك‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها هم در ایام تعطیلات عید فطر در سراسر استان تعطیل خواهند بود، از مردم درخواست كرد تا از برگزاری میهمانی‌ها، تجمعات و دورهمی‌ها در ایام تعطیلات عید فطر خودداری كرده و هرگونه مراسم ختم و عروسی را برگزار نكنند چرا هم دستگاه قضا هم نیروی انتظامی ورود جدی خواهد كرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا در پایان با تأكید بر اینكه با ناقضین قوانین برخورد جدی شده و خواهد شد، گفت: تمام دوربین‌های جاده‌ای و مبادی ورودی و سطح شهرهای استان فعال هستند و خودروهای متخلف را جریمه خواهند كرد.

انتهای پیام
captcha