طریقه خواندن حروف مقطعه + فیلم
کد خبر: 3970414
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین/27

طریقه خواندن حروف مقطعه + فیلم

در پی آموزش مباحث روخوانی قرآن، طی این جلسه به بیان چیستی حروف مقطعه و نحوه خواندن آنها می‌پردازیم.

طریقه خواندن حروف مقطعه + فیلمبه گزارش ایکنا، سیدیوسف درود، مدرس قرآن در بیست و هفتمین جلسه «آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین» به بیان حروف مقطعه پرداخت. مخاطبان این سی جلسه، علاقه‌مندان به یادگیری صحیح‌خوانی قرآن در تمامی سنین هستند که باید با حروف الفبای عربی آشنایی داشته باشند. متن و فیلم قسمت 27 در ذیل آمده است؛

«در جلسه نخست درباره حروف 28گانه عربی صحبت کردیم. باید یاد بگیریم حروف عربی را با اسامی بخوانیم. اسامی حروف عربی به صورت الف، باء، تاء و... است. حالا این اسم‌ها چه کاربردی در خواندن قرآن دارند؟

ملاحظه می‌کنید آیات ابتدایی 29 سوره قرآن کریم، با حروفی نوشته شده است که هیچ علامت اصلی که در این دوره آموزش داده شد، نیست. این حروف به نام مقطعه معروف هستند و باید آن‌ها را در کلمه به صورت جدا جدا با اسامی حروفشان بخوانیم.

از بین 28 حرف عربی، 14 حرف در حروف مقطعه قرآن استفاده شده و در 29 سوره، 14 مورد از حروف، بدون تکرار در حروف مقطعه آمده است.»(به مثال‌های فیلم توجه کنید.)

یادآوری می‌شود، سی درس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، طی ماه رمضان هر روز منتشر شده و در آینده نیز در قالب پرونده‌ای ویژه بر روی سایت iqna.ir قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha