راهی برای شناسایی حروف ناخوانا + فیلم
کد خبر: 3966707
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین / 12

راهی برای شناسایی حروف ناخوانا + فیلم

در آموزش حروف ناخوانا، نکته کلیدی وجود دارد و آن اینکه هر وقت مشاهده کردید، حرفی در کلمات آیات قرآن، فاقد علامت اصلی است، آن حرف بدون علامت را نخوانید.

نکته‌ای برای شناختن حروف ناخوانا + فیلمبه گزارش ایکنا، سیدیوسف درود، مدرس قرآن در دوازدهمین جلسه «آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین» به نکته کلیدی در آموزش حروف ناخوانا اشاره می‌کند. مخاطبان این سی جلسه، علاقه‌مندان به یادگیری صحیح‌خوانی قرآن در تمامی سنین هستند که باید با حروف الفبای عربی آشنایی داشته باشند. متن و فیلم قسمت دوازدهم در ذیل آمده است؛

«نکته کلیدی‌ای در فراگیری حروف ناخوانا هست که اگر به علامت‌های اصلی که تا امروز یاد گرفته‌اید چون صداهای کوتاه، کشیده، ساکن، تشدید و تنوین توجه کنید و هنگام خواندن تنها دقت‌تان بر روی این علامت‌های اصلی باشد و هر آنچه که بر روی آن علامت‌های اصلی نبود، نخوانید، در واقع قاعده حروف ناخوانا را رعایت کرده‌اید.

خلاصه و تأکید مکرر اینکه، هرگاه مشاهده کردید، حرفی، علامت اصلی را ندارد، لازم نیست آن را بخوانید.

در جزوات آموزش روخوانی و روان‌خوانی، اشاره شده است که حروف ناخوانا دو دسته است یکی حروف دائم ناخوانا و دیگری حروف گاهی ناخوانا که در جلسه آینده به آنها اشاره می‌کنم.»

یادآوری می‌شود، سی درس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، طی ماه رمضان هر روز منتشر شده و در آینده نیز در قالب پرونده‌ای ویژه بر روی سایت iqna.ir قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha