کاهش بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3970492
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

کاهش بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آمار بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی از دهه دوم اردیبهشت به صورت خفیف کاهشی شده است.

کاهش بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، روزبه رجایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز، 20 اردیبهشت‌ماه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش جزیی آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی از دهه دوم اردیبهشت‌ماه  تاکنون، گفت: در زمان حاضر یک هزار و ۴۴۲ کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به بستری ۲۶۰ بیمار کرونایی جدید در آذربایجان‌شرقی در شبانه روز گذشته، افزود: حال ۲۰ درصد بیماران کرونایی وخیم است.

رجایی اضافه کرد: روند ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی در دهه اول اردیبهشت ماه تثبیت شد و از دهه دوم روند کاهش بسیار خفیف و آهسته را تجربه می‌کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: این نشان می‌دهد که وضعیت بسیار شکننده بوده و این وضعیت اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم را دوچندان می‌کند.

وی یادآوری کرد: عملیات واکسیناسیون گروه‌های هدف نیز بر طبق برنامه اعلامی و ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آذربایجان‌شرقی توسط کادر بهداشتی در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha