جشنواره سراسری قرآن و عترت کارکنان راه آهن برگزار می‌شود
کد خبر: 3970647
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

جشنواره سراسری قرآن و عترت کارکنان راه آهن برگزار می‌شود

دبیر ستاد اقامه نماز راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا امیری، مشاور فرهنگی مدیرعامل و دبیر ستاد اقامه نماز راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت کارکنان راه آهن در فضای مجازی خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره قرآن و عترت کارکنان راه آهن و اعضای خانواده‌ها از جمله برنامه‌های دیرپایی است که در حوزه ترویج آموزه‌های قرآنی در شبکه ریلی به‌منظور فراهم آوردن زمینه‌ای جهت انس بیش از پیش کارکنان با قرآن همواره مورد اهتمام متصدیان و مسئولان ارشد راه آهن بوده است.

وی افزود: مروری بر تجربه برپایی دوازده دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن و سه دوره جشنواره قرآنی در شبکه ریلی کشور، بازنگری در محتوا و شیوه‌های اجرایی در شرایط حاکم و رعایت اصل فاصله‌گذاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ایجاب می‌کرد تا دومین مرحله مسابقات سراسری قرآن، مطابق سال گذشته در فضای مجازی برنامه‌ریزی شود.

امیری به اهداف این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: از اهداف این دوره می‌توان به ارتقای سطح فرهنگی قرآنی، اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در سطح شبکه ریلی، ایجاد انس و الفت بیش از پیش کارکنان راه آهن سراسر کشور با قرآن و عترت، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در شرکت راه آهن، ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآن و عترت حوزه حمل و نقل ریلی کشور به جامعه قرآنی اشاره کرد. مخاطبان این جشنواره مجازی نیز کارکنان و اعضای خانواده‌ها در سراسر کشور در سطوح مختلف و در همه رده‌های سنی هستند.

وی با اشاره به بخش‌های این دوره از جشنواره بیان کرد: بخش آوایی شامل تلاوت تحقیق و تلاوت ترتیل و ابتهال (دعا و مناجات‌خوانی) ویژه آقایان، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، اذان ویژه آقایان، بخش معارفی شامل رشته‌های مفاهیم قرآن، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام، تفسیر قرآن (سوره سبأ) و سی درس از سی جزء قرآن می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: همچنین بخش پژوهشی شامل رشته‌های کتاب (اهمیت پیام نوروزی مقام معظم رهبری پیرامون تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها)، مقاله‌نویسی (سبک زندگی اسلامی با الهام از مبانی قرآن و عترت و شایسته‌سالاری در جامعه اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآن و نهج‌البلاغه و دشمن‌شناسی و استکبارستیزی در پرتو تعلیمات قرآن و عترت) می‌شود. بخش ادبی نیز شامل رشته‌های شعر و داستان، بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی و تذهیب می‌شود.

وی درباره زمان‌بندی و نحوه ثبت‌نام گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا پانزدهم خردادماه نسبت به ثبت‌نام از طریق دبیرخانه ادارات مربوطه اقدام و فرم مربوطه را از طریق اتوماسیون به دبیرخانه شورای فرهنگی راه آهن (ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی راه آهن) ارسال کنند. مرحله مقدماتی جشنواره بیستم خردادماه و در ادارات کل مناطق برگزار می‌شود، پس از آن نفرات اول و دوم هر رشته برای شرکت در مرحله پایانی تعیین می‌شوند. رشته‌های معارفی نیز هشتم تیرماه در فضای مجازی برپا خواهد شد، رشته‌های حفظ و تمامی رشته‌های آوایی نیز در تاریخ سوم مردادماه به صورت مجازی و پخش زنده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha