طرح «در هواخوری خدا» برای ندامتگاه‌های اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 3970676
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

طرح «در هواخوری خدا» برای ندامتگاه‌های اردبیل اجرا می‌شود

سرپرست زندان‌های استان اردبیل گفت: رشد و بالندگی روحی و معنوی زندانیان یکی از برنامه‌هایی است که با هدف ایجاد انگیزه برای آنان پس از گذراندن دوره نقاهت و بازگشت به آغوش خانواده در حال اجراست و در این زمینه اجرای طرح «در هواخوری خدا» در ندامتگاه‌های اردبیل، با هدف ترویج سنت حسنه اعتکاف یک اولویت اساسی و مهم است.

طرح «در هواخوری خدا» برای ندامتگاه‌های اردبیل اجرا می‌شود/ اعتکاف عامل مهم رشد و بالندگی روحی و معنوی در جامعهبه گزارش ایکنا از اردبیل، یاسر امجدی، سرپرست زندان‌های استان اردبیل، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در بازدید از ندامتگاه‌های اردبیل، اظهار کرد: برگزاری طرح داوطلبانه اعتکاف در طول ماه مبارک رمضان با در نظر گرفتن موازین و پروتکل‌های بهداشتی یکی از برنامه‌هایی است که در این زمینه تاکنون تمهیدات لازم به عمل آمده است.

وی بیان کرد: رشد و بالندگی روحی و معنوی زندانیان یکی از برنامه‌هایی است که با هدف ایجاد انگیزه برای آنان پس از گذراندن دوره نقاهت و بازگشت به آغوش خانواده در حال اجراست و در این زمینه اجرای طرح «در هواخوری خدا» در ندامتگاه‌های اردبیل با هدف ترویج سنت حسنه اعتکاف یک اولویت اساسی و مهم است.

سرپرست زندان‌های استان اردبیل بیان کرد: به همین منظور ۷۵ نفر از زندانیان استان به صورت داوطلبانه اعتکاف شرکت می‌کنند که رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی در این راستا حائز اهمیت است و در شرایطی که ایجاد شرایط معنوی و روحانی برای بازگشت مجدد زندانیان نیاز ضروری است، بنابراین درصدد هستیم در این زمینه اقدامات لازم را برای تحقق اهداف مورد نظر پیاده‌سازی کنیم.

امجدی تصریح کرد: اعتکاف به عنوان یک سنت حسنه تأثیر قابل توجهی در آرامش روحی و روانی انسان دارد و در این زمینه برنامه‌های مختلفی برای زندانیان در نظر گرفته شده که می‌تواند در کاهش بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز نقش شایانی ایفا کند و در اصلاح رفتاری و الگوی اشخاص مؤثر واقع شود.

وی بیان کرد: اجرای برنامه‌های مختلف اعم از قرائت قرآن، مسابقات کتابخوانی و فرهنگی به عنوان شاخصه‌های اساسی در دستور کار است و به همین منظور با رعایت ضوابط ستاد مقابله با کرونا این برنامه‌ها اجرا می‌شود و از ظرفیت علما و روحانیون دینی در این زمینه استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha