ماموستایان و علمای دینی مهربانی و احترام به یکدیگر را به جامعه القاء کنند
کد خبر: 3970685
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

ماموستایان و علمای دینی مهربانی و احترام به یکدیگر را به جامعه القاء کنند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: وظیفه امروز ماموستایان و علمای دینی این است که مانند پیامبر اسلام(ص) مهربانی، عطوفت، محبت و احترام به یکدیگر را به جامعه القاء کنند و جامعه را از نفرت و دشمنی دور نگه دارند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در یادواره شهدای روحانی رمضان استان کردستان که امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: عالمان دینی به واسطه علم خود از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردارند و این جایگاه را نمی‌توان با هیچ یک از امور دنیوی عوض کرد.

وی با اشاره به حدیثی از پيامبر خدا(ص) که می‎فرماید: خداوند متعال عالمى را از میان این امت نَبرَد، مگر اینکه رفتن او رخنه‌اى در اسلام باشد، که تا روز قیامت این رخنه بسته نمى‌شود، افزود: جای خالی عالم بزرگی که با شهادت از میان ما رفته‌اند، نیز هیچ‌گاه پر نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: امام صادق(ع) در پاسخ به سؤال از آيه «آيا نديدند كه ما از اطراف زمين مى كاهيم» ـ فرمود: مراد از دست رفتن علماست.

وی با تأکید بر اینکه عالمان دینی همواره زنده‌اند، افزود: آثار و برکات معنوی وجود عالمان دینی، تألیفات، فعالیت‌های صورت گرفته و وجود شاگردان عالم دینی از جمله اموری بوده که نام و یاد علمای دین را همواره زنده نگه‌ می‌دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه شرافت علم با هیچ اموری در دنیا قابل قیاس نیست، بیان کرد: ماموستایان کردستانی با وجود همه مشکلات، کمبودها و کاستی‌ها به دلیل باور به توانایی‌ها و داشته‌های خود همواره قناعت داشته و رسالتشان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

وی به دلایل اصلی حذف و ترور دانشمندان، علما و ماموستایان از سوی دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: نبی مکرم(ص) فرموده «تنها در محضر دانشمندانى نشینید که شما را از پنج چیز از شک و دو دلى به یقین، از ریا به اخلاص، از دنیاخواهى به دنیا‌گریزى، از تکبّر به فروتنى و از ناخالصى به خلوص» فرا مى‌خوانند و همین امر موجب حذف و ترور این شخصیت‌های بزرگ نظام مقدس انقلاب اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی وقوع انفجار تروریستی در دبیرستان «سیدالشهداء» افغانستان و به شهادت رساندن دانش‌آموزان را محکوم کرد و گفت: هرگونه کشت و کشتار و خونریزی از دیدگاه اسلام محکوم است و جایز نیست و دلیل این کشت و کشتار به واسطه نفرتی بوده که دشمن در دل آنان کاشته است.

وی در پایان یادآور شد: وظیفه امروز ماموستایان و علمای دینی این است که مانند پیامبر اسلام(ص) مهربانی، عطوفت، محبت و احترام به یکدیگر را به جامعه القاء کنند و جامعه را از نفرت و دشمنی دور نگه دارند.

انتهای پیام
captcha