300 مرکز نیکوکاری در مدارس یزد ایجاد می‌شود
کد خبر: 3970730
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰

300 مرکز نیکوکاری در مدارس یزد ایجاد می‌شود

رییس سازمان دانش آموزی استان یزد از راه اندازی 300 مرکز نیکوکاری در 300 مدرسه استان با همکاری کمیته امداد خبر داد.

300 مرکز نیکوکاری در مدارس یزد ایجاد می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، منصور کریمی، رییس سازمان دانش آموزی استان یزد، امروز، 20 اردیبهشت در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: این سازمان براساس قوانین مصوب سند تحول بنیادین و به منظور اعتلای شخصیت دینی، عقلانی، عاطفی، علمی دانش آموزان و ایجاد مشارکت در فعالیت های اجتماعی فعالیت خود را آغار کرد و در تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: با تکیه بر آموزش‌های غنی و منابع جدید و در آستانه بازمهندسی سازمان دانش آموزی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که از آغاز مهرماه اجرایی خواهد شد، امسال شاهد تحول اساسی در فعالیت‌ها خواهیم بود.

کریمی افزود: فعالیت‌های اصلی این سازمان در سه حوزه تشکل‌ پیشتازان، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری دانش‌آموزی پانا تقسیم بندی می‌شود که اکنون ۳۲ هزار و ۸۲۳ دانش‌آموز در تشکیلات پیشتازان فعالیت دارند که در قالب ۸۹۶ آموزشگاه سازماندهی شده‌اند و از طریق ۷۰۰ مربی پیشتاز هدایت و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها را دنبال می‌کنند.

رییس سازمان دانش آموزی استان یزد با اشاره به راه‌اندازی ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در مدارس استان گفت: این اقدام با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش استان به منظور شناسایی دانش‌ آموزان کم برخودار و کم بضاعت انجام خواهد شد.

وی از فعالیت هشت مجلس دانش‌آموزی در شهرها و نواحی مختلف آموزش و پرورش استان خبر داد و بیان کرد: استان یزد دارای سه نماینده در پارلمان دانش آموزی کشور است که یکی از آنها نماینده دانش‌آموزان زرتشتی کشور است.

کریمی با اشاره به عضویت 100 دانش آموز دختر و پسر در این مجالس افزود: اکنون ۷۰ کمیسیون در مجالس دانش آموزی  شکل گرفته و در استان ۱۰ کمیسیون در عرصه‌های مختلف راه اندازی شده است. 

وی به فعالیت‌های خبرگزاری پانا نیز اشاره کرد و گفت: این رسانه در استان یزد دارای ۷۸۰ خبرنگار در مدارس مختلف است که البته ۱۲۰ نفر آنها جزو خبرنگاران آموزش دیده محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha