کتائب حزب‌الله: انگلیس در توطئه حمله به کنسولگری ایران در کربلا دست داشت
کد خبر: 3970787
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

کتائب حزب‌الله: انگلیس در توطئه حمله به کنسولگری ایران در کربلا دست داشت

کتائب حزب‌الله تأکید کرد که رشته توطئه‌ها برای ایجاد فتنه در عراق از جمله اتفاقات مقابل کنسولگری ایران در کربلا در مقر سفارتخانه کشور استعمارگر و خبیث انگلیس در بغداد و بیروت بافته شده است و این کشور باید بهای آن را بدهد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، جنش کتائب حزب‌الله در عراق اعلام کرد که انگلیس پشت پرده حمله به کنسولگری ایران در کربلا بوده است.

این جنبش در بیانیه‌ای خبری گفت: قدرت‌های محور شرارت و خرابکاری، بارها تلاش کرده‌اند امنیت ما را برهم زده و با تحریک گروه‌هایی فریب خورده و منحرف و دامن زدن به اختلاف‌ها و بحران‌ها، ثبات ما را برهم بزنند و فرزندان جامعه ما رابه سمت جنگ سوق دهند.

کتائب حزب‌الله گفت: تحولات در شهر کربلای معلی، نتیجه کشمکش، رقابت و تسویه حساب میان طرف‌های مرتبط با پروژه‌های توطئه آمیز بیگانگان است که جوانان ما را به سمت مرگ سوق می‌دهند تا از خونشان برای اجرای اهداف خبیث خود سوء استفاده کنند.

در این بیانیه آمده است: رشته این توطئه در مقر سفارتخانه‌های شرارت انگلیس در بغداد و بیروت بافته شده و این دخالتی خصمانه و توطئه‌آمیز آشکاری است که کشور استعمارگر و خبیث انگلیس و همچنین قدرت‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی که جز با تو سری خوردن دست از آزار و اذیت مردم ما برنمی‌دارند؛ باید بهای آن را بدهند.

 عده‌ای آشوبگر یکشنبه شب با حضور در مقابل ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا اقدام به آتش‌زدن دیوار سرکنسولگری کردند. پایگاه خبری صابرین نیوز خبر داد که نیروهای امنیتی در کربلا، به مقابله با آشوبگران پرداخته و تعدادی از دو طرف نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام
captcha