قدردانی رئیس‌جمهور آلمان از مسلمانان در پایان ماه رمضان
کد خبر: 3971247
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

قدردانی رئیس‌جمهور آلمان از مسلمانان در پایان ماه رمضان

رئیس‌جمهور آلمان در پیامی در آستانه پایان ماه رمضان از مسلمانان این کشور بابت رعایت مقررات کرونا در ایام این ماه قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دویچه وله، فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان در پیامی در آستانه عید فطر از مسلمانان این کشور به خاطر رعایت مقررات کرونا در ایام ماه رمضان تشکر کرد.

او گفت که مسلمانان آلمان با رعایت مقررات سهم غیرقابل انکاری برای جامعه در سراسر کشور ادا کردند. اشتاین مایر گفت که پرهیز از سنت دور هم بودن برای دومین سال در سایه مقررات کرونا تلخ است. او همچنین تأکید کرد که عید فطر عیدی برای هم‌نشینی با دوستان و خانواده است.

اشتاین مایر ابراز امیدواری کرد که رنج همه‌گیری کرونا همه را به هم نزدیک کند. وی افزود امیدوار است واکسیناسیون هر چه سریعتر پیش برود و دوران سختی به پایان برسد. 

سال گذشته در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا شورای هماهنگی مسلمانان در بیانیه‌ای مطبوعاتی محافظت از افراد را از اولویت‌های اصلی دین اسلام دانسته و از مسلمانان خواست که در خانه به دعا و نیایش بپردازند. اتحادیه ترکی ـ اسلامی «دیتیب» نیز اعلام کرد که مساجد برای جلوگیری از شیوع کرونا بسته است.

انتهای پیام
captcha