بیش از 18 هزار معترض بحرینی در بند آل خلیفه
کد خبر: 3971256
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

بیش از 18 هزار معترض بحرینی در بند آل خلیفه

جمعیت ملی _ اسلامی الوفاق بحرین ادعای کذب وزارت کشور رژیم آل خلیفه مبنی بر نبود حتی یک زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین را به سخره گرفته و تأکید کرد: زندان‌های کشور از آغاز جنبش مردمی بحرین در سال ۲۰۱۱ تا کنون شاهد بیش از 18 هزار زندانی سیاسی بوده‌اند.

به گزارش ایکنا، جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین ادعای کذب وزارت کشور این کشور مبنی بر نبود حتی یک زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین را به سخره گرفته و آن را تحریف حقیقت عنوان کرد و گفت ما به این شیوه این وزارتخانه بدنام عادت کرده‌ایم.

الوفاق با بیان این مطلب که هم اکنون بیش از دو هزار زندانی سیاسی در زندان‌های رژیم بحرین به سر می‌برند، تاکید کرد زندان‌های کشور از آغاز جنبش مردمی بحرین در سال ۲۰۱۱ تا کنون شاهد بیش از 18 هزار زندانی سیاسی بوده‌اند، جنبشی که مطالبه آن دموکراسی، آزادی، عدالت و بنای حکومتی قانونمند، نهاد محور و شهروند محور بوده است.

این جمعیت تلاش‌های رژیم بحرین از خلال نهادهای مجریه و قضائیه مختلفش برای دروغ پردازی صریحانه را محکوم کرد و آن را تلاشی برای فرار از اصل نزاع سیاسی بی سابقه موجود بین مردم و حکومت خواند که دلیل آن استبداد، دیکتاتوری، قبضه سلطه، فساد و به حاشیه رانده شدن کامل خواست و اراده ملت است.

جمعیت الوفاق با اشاره به اینکه در زندان‌های بحرین شخصیت‌های ملی، نمایندگان مجلس، رهبران سیاسی، اساتید دانشگاه، علمای دین و نخبگان ملت و جامعه بحرین وجود دارند گفت اینکه رژیم بحرین آنها را به اتهامات جنایی متهم می‌سازد اتهامی پوچ و فاقد از هرگونه احساسات انسانی و ملی‌گرایانه است.

این جمعیت در پایان تاکید کرد، جمعی از علما و شخصیت‌های برجسته فاضل در بحرین زندانی سیاسی‌اند، از جمله رهبر ملی بزرگ و مَرد نیک بحرین جناب شیخ علی سلمان این مرد صلح جو رئیس بزرگترین حزب مجلس در تاریخ بحرین بود که بیش از ۶۴٪ آراء مردم را به خود اختصاص داده بود. وی به علت مطالبه عدالت، دموکراسی و آزادی زندانی شده است.

انتهای پیام
captcha