خالد مشعل: حمله زمینی، برای رژیم صهیونیستی مانند یک دام خواهد بود
کد خبر: 3971457
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸

خالد مشعل: حمله زمینی، برای رژیم صهیونیستی مانند یک دام خواهد بود

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین گفت هرگونه عملیات زمینی که از سوی رژیم اسرائیل آغاز شود برای ارتش این رژیم یک دام خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین گفت که هرگونه عملیات زمینی که از سوی اسرائیل آغاز شود برای ارتش این رژیم یک دام خواهد بود و این رژیم قبلا این امر را تجربه کرده است. 

مشعل در مصاحبه با برنامه Newsmaker در شبکه روسی RT گفت: ارتش اسرائیل قبلاً عملیات نظامی زمینی و چگونگی بازگشت شر این عملیات به خود را امتحان كرده است.

وی تأكید كرد كه مقاومت فلسطین دارای اراده‌ای استوار است.

مشعل در مورد گسترش و ادامه مقاومت گفت: مردم فلسطین آرزوی آزادی دارند و تا زمانی که آن را به دست نیاورند متوقف نخواهند شد.

مشعل همچنین تأکید کرد که تصمیمات مقاومت وابسته به دخالت هیچ یک از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیست.

او در مورد انواع سلاح‌هایی که حماس در غزه استفاده می‌کند گفت: ساخت سلاح در نوار غزه صورت می‌گیرد و هیچ موشکی از خارج نوار غزه تامین نمی‌شود.

مشعل در مورد احتمال دخالت حزب الله در نبرد فعلی گفت: این موضوع به عهده هر طرفی است که می‌خواهد در تقابل فعلی شرکت کند. ما ارزیابی امور را به خود آنها واگذار می‌کنیم.

وی ادامه داد: حماس و جناح‌های فلسطینی از پیچیدگی‌های واقعیت آگاه هستند و ما از کسی درخواست مداخله نکردیم . اما امیدواریم همه در این جنگ کمک کنند.

در مورد آتش بس، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین گفت که کسی که تجاوز را آغاز کرده باید تجاوز را متوقف کند. اسرائیل باید از مسجدالاقصی خارج شود، شهرک‌نشینان را بیرون بکشد، و تجاوز به غزه و اخراج ساکنان محله شیخ جراح را متوقف کند.

مشعل در مورد میانجیگری و نقش روسیه گفت: تحرکاتی از سوی مصر، ترکیه و روسیه وجود دارد؛ دولت آمریكا با طرف‌هایی كه با حماس رابطه دارند و همچنین با روسیه تماس گرفته است.

مشعل تأکید کرد که نتانیاهو بیش از پیش در بحران فعلی غرق می‌شود. او در باره  توافق نامه‌های عادی‌سازی روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل گفت: عادی‌سازی سالهاست که اتفاق می‌افتد؛ این امر و پشت فلسطینیان را تا حدی خالی می‌کند اما فلسطینی‌ها به خود متکی هستند.

در مورد تماس با سوریه، مشعل تأیید کرد: در حال حاضر، هیچ تماسی با دمشق وجود ندارد. ما برای مدتی در دمشق ماندیم و این یک دوره طلایی در حمایت رسمی و مردمی بود ، و ما از آن قدردانی می کنیم اما پس از بحران در آنجا  شرایط دیگر در دسترس نیست. اما ما با کسی خصومت نداریم و از آنچه اتفاق می‌افتد رنج می‌بریم. ما امیدواریم که سوریه یکپارچه باقی بماند. ما امیدواریم که دولت سوریه برای همه ملت تثبیت شود و ما طرفدار هیچ بحرانی نیستیم.

در مورد رابطه حماس با عربستان سعودی ، خالد مشعل گفت: عربستان سعودی کشوری بزرگ است. مسئولیت عربستان در رابطه با فلسطین مسئولیت تاریخی بزرگی است. ما با هم ارتباط داشتیم و یک رابطه طولانی مدت داشتیم. در دوره اخیر تحولی ایجاد شده است و فلسطینیان بدون گناه دستگیر شدند اما به عربستان آسیبی نرساندند. ما امیدواریم که این کشور بداند که اسرائیل اساس  مشکل است و بخشی از راه حل آن نیست.

مشعل رابطه با ایران را عالی توصیف کرد و گفت این کشور طرفدار حق فلسطینیان است و از آن تشکر می‌کنیم. ما در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کنیم  و در زمینه‌های دیگر به سیاست‌های این کشور کاری نداریم.

مشعل ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوی عربستان و ایران موفقیت‌آمیز  باشد و منافع مشترک را به روشی متعادل مدیریت کند.

انتهای پیام
captcha