درخواست اسماعیل هنیه از آزادگان جهان برای حمایت از مسجدالاقصی
کد خبر: 3971477
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

درخواست اسماعیل هنیه از آزادگان جهان برای حمایت از مسجدالاقصی

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، امروز، 24 اردیبهشت‌ماه، از امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان خواست که با برگزاری تظاهرات و اجتماعات مردمی از مسجدالاقصی و غزه حمایت کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «فلسطین الآن»، همزمان با ادامه مقاومت مردم فلسطین و موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز جمعه، فراخوانی در ارتباط با مسجدالاقصی صادر کرد.

اسماعیل هنیه در این فراخوان از تمام ملت‌های عربی و اسلامی وآزادگان جهان خواست که برای حمایت از مسجدالاقصی و غزه و همچنین به منظور پیشتیانی از ملت فلسطین و در راستای تأکید بر حق آنان راهپیمایی و تظاهرات برپا کنند.

اسماعیل هنیه در این پیام همچنین از مردم فلسطین، ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان به خاطر ایستادگی قهرمانانه در برابر یاغی‌گری‌ها و قلدری‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی تقدیر کرد.

این فراخوان در حالی اعلام شده است که نیروهای رژیم صهیونیستی برای پنجمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند؛‌ اقدامات متجاوزانه‌ای که طبق جدیدترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار تلفات آن به ۱۱۹ شهید از جمله ۲۷ کودک و ۱۱ زن رسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تجاوزهای بی‌وقفه آنان علیه مردم این کشور همچنان به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهند.

صالح العاروری: جنگ زمینی به سود نیروهای مقاومت است

خبرگزاری فلسطینی «سما» نوشت: صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس خبر داد که این جنبش روزانه از مصر، قطر و سازمان ملل پیشنهاداتی دریافت می‌کند.
 
وی افزود: این جنبش از نظر اصولی، مشکلی با توقف جنگ ندارد، اما علت جنگ که همان تعدی به قدس و مسجدالاقصی است، همچنان پابرجاست.

وی همچنین افزود: جنبش حماس بر آزادی عبادت در قدس و توقف تجاوزات تأکید دارد.

این مسئول فلسطینی ادامه داد: حماس پیشنهادی برای آتش‌بس سه ساعته و بررسی فرصت کاهش تنش دریافت کرده است.
 
درخواست اسماعیل هنیه از آزادگان جهان برای حمایت از مسجدالاقصی
 
العاوری با اشاره به این که حماس خواستار جنگ نیست، اظهار کرد: «مخالف آتش‌بس سه یا شش ساعته هستیم، موضع ما برای میانجی‌ها این است که اسرائیل توقف حملات خود به ملت فلسطین را اعلام کند».

وی با بیان اینکه هدف از تهدید رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات زمینی، صرفا تأثیر روانی بر ملت فلسطین است، تأکید کرد، جنگ زمینی، به سود نیروهای مقاومت است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha