از آمادگی اسرائیل برای عقب‌نشینی احتمالی تا شروط حماس برای آتش‌بس
کد خبر: 3971538
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
تازه‌ترین اخبار از تحولات فلسطین؛

از آمادگی اسرائیل برای عقب‌نشینی احتمالی تا شروط حماس برای آتش‌بس

درحالی که جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی همچنان ادامه دارد، حملات مقاومت به مواضع این رژیم نیز تشدید شده است. وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه از افزایش شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه به 139 فلسطینی از جمله 39 کودک و 22 زن از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون خبر داد.

به گزارش ایکنا، جنگنده‌های اسرائیلی دقایقی قبل با انجام سلسله حملاتی، به شدت شمال غزه را بمباران کردند که این حملات گسترده با حملات راکتی و موشکی گروه‌های مقاومت به پایگاه «حتسریم» و شهرک‌های «عسقلان» و «بئر السبع» و «اشدود» پاسخ داده شد.

 

شهر اشدود در فلسطین اشغالی آماج موشک قرار گرفت

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: برای گرفتن انتقام شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و پاسخ به حملات این رژیم به نوار غزه، شهر اشدود در مرکز فلسطین اشغالی را آماج حملات موشکی قرار داده است.

از آمادگی اسرائیل برای عقب‌نشینی احتمالی تا شروط حماس برای آتش‌بس

خبرگزاری آناتولی بامداد شنبه با اعلام این خبر همچنین به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی افزود که آژیر خطر در شهرهای اشدود و بئر السبع به صدا در آمده است.

سفیر رژیم صهیونیستی: اسراییل آماده عقب‌نشینی در برابر فلسطین است

سفیر اسراییل در گفت‌و‌گو با ریانووستی یادآورشد که تل‌آویو آماده است در مذاکرات با فلسطین عقب‌نشینی کند و مذاکره را تنها راه حل مناقشه می‌داند.

سفیر رژیم صهیونیستی درباره امکان مذاکره میان فلسطین و این رژیم افزود: اسراییل آماده برای مذاکرات مستقیم با طرف فلسطینی است.

وی ادامه داد: مسئله برگزاری دیدار مستقیم بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین همواره در تماس‌ها با طرف روسی مطرح می‌شود اما در ابتدا باید وضعیت منطقه آرامش یابد.

آمریکا و ادعای تلاش برای آرامش پایدار در سرزمین اشغالی فلسطین

جالینا پورتر روز جمعه در نشست خبری تلفنی خود درباره وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین، گفت: هادی عمرو، معاون دستیار وزیر خارجه در اسرائیل و کرانه باختری است تا با مقامات ارشد اسرائیلی و فلسطین گفت‌وگو کند. همانطور که می‌دانید عمرو دهه‌ها تجربه در این زمینه دارد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: سفر وی بخشی از درگیری‌های سطح بالای مقامات ارشد ایالات متحده در مورد این موضوعات مهم است. اما در حالیکه او آنجا است، پیام ما را تقویت می‌کند که ما در هفته گذشته در بسیاری از تعاملات سطح بالا با طرفین و سایر شرکا تأکید کرده‌ایم؛ که البته رسیدن به یک آرامش پایدار است.

جنایت تازه صهیونیست‌ها با قتل عام یک خانواده در غزه

رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در جنایتی تازه، با حمله هوایی به خانه‌ای در نوار غزه هفت تن از اعضای یک خانواده از جمله ۶ کودک را به شهادت رساند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، هفت شهروند فلسطینی از جمله ۶ کودک در جریان حمله بامداد شنبه به خانه‌ای در اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه شهید و دست‌کم ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر با چند فروند راکت منزل خانواده ابوحطب را در اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه هدف قرار دادند که به انهدام و آوار شدن خانه بر سر ساکنانش و نیز شهید و زخمی شدن تعداد زیادی انجامید.

حماس شروط خود برای پذیرش آتش‌بس را برشمرد

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج فلسطین، شروط مقاومت برای پذیرش آتش‌بس با دشمن صهیونیستی را اعلام کرد.

خالد مشعل در گفت‌وگو با شبکه خبری «تی آر تی» گفت: از جمله خواسته‌های حماس برای قبول آتش‌بس، خروج صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی و اجازه ورود آزادانه و حضور فلسطینی‌ها در آن، توقف اخراج فلسطینی‌ها از محله الشیخ جراح در قدس، آزادی بازداشت‌شدگان اخیر و توقف حمله به نوار غزه است.

از آمادگی اسرائیل برای عقب‌نشینی احتمالی تا شروط حماس برای آتش‌بس

وی همچنین افزود: حماس به اطلاع میانجیگران رسانده است که دشمن در وهله اول باید حملات و تجاوزات خود را متوقف کند.

حماس: می‌توانیم دستاوردها و پیروزی‌هایی به‌دست آوریم

صالح العاروری، نائب رئیس جنبش حماس گفت که در حال حاضر در جنگی قرار داریم که می‌توانیم دستاوردها و پیروزی‌هایی به‌دست بیاوریم.

وی گفت: اشغالگران صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی به تبعیض نژادی می‌پردازند و ما در حماس در قلب نبرد قرار داشته و در راستای حق خود در سرزمین‌هایمان می‌جنگیم.

از آمادگی اسرائیل برای عقب‌نشینی احتمالی تا شروط حماس برای آتش‌بس

نائب رئیس جنبش حماس تأکید کرد: هر آنچه در سرزمین‌های اشغالی روی می‌دهد کلید پیروزی است.

رژیم اشغالگر یک مسجد غزه را با خاک یکسان کرد

جنگنده‌های اسرائیلی در ادامه جنایات خود در غزه، مسجد «قلیبو» را بمباران کردند که به دنبال آن شماری از فلسطینیان به شهادت رسیدند.

رادیو الاقصی اعلام کرد که در این حمله هوایی چهار نفر شهید شدند و تا این لحظه یک شهید از زیر آوار در اطراف مسجد قلیبو بیرون کشیده شده است.

وزارت اوقاف غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر با ارتکاب جنایتی جدید، مسجد قلیبو (شمال غزه) را به طور کامل تخریب کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha