فعالیت ۱۴۰۸ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3971809
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

فعالیت ۱۴۰۸ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد آذربایجان‌شرقی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از اهداف فرهنگی نظام در مساجد با شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی ـ هنری محقق شده است و هم‌اکنون حدود ۱۴۰۸ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد شهری و روستای استان فعالیت دارند.

فعالیت 1408کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد آذربایجان‌شرقیمحمد هادی‌نیا، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در حال حاضر 1408 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر استان فعال است که تمامی فعالیت‌ها با همکاری ائمه جمعه و اعضای شورای هماهنگی استان پیگیری و در سامانه بچه‌های مسجد و زیست بوم مجازی فعالان مسجدی ثبت می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تاکنون 320 کانون فرهنگی هنری استان توانسته‌اند مجوز الکترونیکی فعالیت را از همین سامانه دریافت کنند، افزود: مشخصات 58 هزار نفر به عنوان اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در پورتال بچه‌های مسجد ثبت شده‌اند که هر یک می‌توانند به‌صورت مستقل فعالیت‌های خود را در سامانه ثبت کرده و امتیاز کانون را بالا ببرند.

هادی‌نیا افزود: برنامه‌های بهارانه فهما در ۲ شبستان فرهنگ و هنر برنامه ریزی شده است بنابراین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌بایست در شبستان فرهنگ ذیل رواق‌های نور، همدلی، کتاب و دانش و در شبستان هنر نیز در ذیل رواق های سرود، قلم و ترنج فعالیت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این‌که کانون‌های فرهنگی ـ هنری در اطراف مسجد هم فعالیت دارند، گفت: این مراکز در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مهارت‌آموزی، توانمندسازی جوانان، شناسایی و پرورش نیروهای مستعد، مدیرپروری، حوزه قرآن و عترت، فعالیت‌های هنری و ... فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha