تلاش‌های بی‌ثمر برای آتش‌بس در فلسطین اشغالی و شدت گرفتن درگیری‌ها
کد خبر: 3971920
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
آخرین تحولات در فلسطین؛

تلاش‌های بی‌ثمر برای آتش‌بس در فلسطین اشغالی و شدت گرفتن درگیری‌ها

درگیری‌ها در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد و تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

 به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه در پاسخ به تجاوزات اسرائیل همچنان عمق اسرائیل را موشک‌باران می‌کنند.

 افزایش تعداد شهدا و مجروحان فلسطینی

رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌اند که از ابتدای درگیری‌ها تاکنون 3000 موشک از نوار غزه به اسرائیل شلیک‌شده است. موشک‌باران اسرائیل توسط حماس سبب توقف کار سکوی گاز تمار شده، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجهز بودن حماس به زیردریایی‌هایی خبر داده‌اند که قادر به حمل 50 کیلوگرم مواد منفجره است.

حومه تل‌آویو و حاشیه شمالی، جنوبی و شرقی این شهر تحت موشک‌باران نیروهای مقاومت قرار دارد و منطقه هشارون در شمال تل‌آویو نیز مورد اصابت موشک‌های مقاومت قرار گرفته است. بئر السبع، اسدود، عسقلان و پایگاه رعیم و مناطق حاشیه نوار غزه نیز از سوی گروه‌های مقاومت با موشک و راکت مورد حمله قرار گرفته است.

آخرین تحولات در نوار غزه و فلسطین اشغالی

 حملات هواپیماهای اسرائیلی تنها در روز یکشنبه منجر به شهادت 42 نفر شده است که در نتیجه تعداد کل شهدای فلسطینی در نوار غزه از ابتدای درگیری‌ها تاکنون به 192 نفر رسیده است که 58 کودک و 34 زن نیز در میان آن‌ها بوده‌اند.

شدت گرفتن درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی 

در سرزمین‌های تحت اشغال اسرائیل نیز درگیری با اشغالگران صهیونیستی تشدید شده است. عصر امروز یکشنبه جوانی فلسطینی در محله شیخ جراح در قدس اشغالی دست به عملیات ضد صهیونیستی زد.

آخرین تحولات در نوار غزه و فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع عبری‌زبان از وقوع عملیات زیرگیری با خودرو در محله شیخ جراح در قدس اشغالی خبر دادند. شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در این عملیات یک دستگاه خودرو گروهی از نیروهای پلیس را زیرگرفته که 4 نفر از آن‌ها زخمی شدند. نظامیان اسرائیلی به سمت این خودرو تیراندازی کرده و مجری این عملیات به شدت زخمی شد و دقایقی بعد بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. منابع اسرائیلی با اشاره به افزایش شمار نظامیان مجروح در این عملیات به 6 نفر، حال دو نفر از مجروحان را خطرناک اعلام کردند.

  تلاش‌ها برای برقراری آتش بس 

 اگرچه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بر تداوم جنگ تأکید دارد اما به نقل از الجزیره زمزمه‌ها از تمایل اسرائیل به برقراری آتش‌بس نیز حکایت می‌کند.

نماینده آمریکا در شورای امنیت نیز با وجود آنکه کشور متبوعش از صدور قطع‌نامه در محکومیت اقدامات اسرائیل جلوگیری کرد، از تماس‌های گسترده به منظور توقف درگیری‌ها در فلسطین اشغالی خبر داده است، بخش عمده این تماس‌ها با مسئولان قطری و مصری بر قرار شده که با حماس و گروه‌های مقاومت اسلامی در ارتباط هستند.

آخرین تحولات در نوار غزه و فلسطین اشغالی 

 امروز سازمان همکاری اسلامی نیز با برگزاری جلسه فوق‌العاده درباره مسئله قدس، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدامات اسرائیل با شدیدترین عبارات از جامعه جهانی خواست تا با نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل مقابله کرده و از فلسطینیان حمایت کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری جنگ در فلسطین شد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: جنگ باید فوری متوقف شود.
وی افزود: موشک‌ها و خمپاره‌ها در یک طرف و بمباران‌های هوایی و توپخانه‌ای در طرف دیگر باید متوقف شوند. من از حمله به یک اردوگاه پناهجویان در غزه که در آن ۱۰ نفر از یک خانواده کشته شدند، وحشت کردم. از تاسیسات بشردوستانه باید محافظت شود.
گوترش تصریح کرد: روزنامه‌نگاران باید اجازه داشته باشند بدون ترس و آزار کار کنند. تخریب دفاتر رسانه‌ای در غزه بسیار نگران کننده و تنها راه پیشرفت، بازگشت به مذاکرات با هدف ۲ کشور و به رسمیت شناختن متقابل، با قدس به عنوان پایتخت هر ۲ کشور است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha