«فاطمه ریحانه»، کوچکترین دختر حافظ قرآن هندی
کد خبر: 3972330
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

«فاطمه ریحانه»، کوچکترین دختر حافظ قرآن هندی

فاطمه ریحانه، دختر یازده ساله هندی است که با وجود سن کم موفق به حفظ کل قرآن شده و به این مسئله افتخار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از «المصری الیوم»، فاطمه ریحانه در یکی از مسابقات قرآن در دبی زمانی که تلاوت‌هایی زیبا از قرآن را شنید، تصمیم گرفت کل قرآن را حفظ کند.

با وجود این که حفظ قرآن در میان دختران کم سن و سال در جهان امری عادی به نظر می‌رسد، اما در هند این گونه نیست و فاطمه کوچکترین دختر حافظ کل قرآن در این کشور به شمار می‌آید و حفظ قرآن در هند به ویژه ایالت کِرالای این کشور اقدامی افتخارآمیز محسوب می‌شود.

حکایت حفظ قرآن فاطمه از زمانی شروع شد که او در آکادمی «مادین» هند کلاس دوم بود و تلاوت یکی از قاریان او را جذب کرد، این حافظ هندی عادت داشت در کودکی زمانی که مادر قرآن می‌خواند، به او گوش داده و قرآن را یاد بگیرد و در هفت سالگی موفق به حفظ جزء 30 قرآن شد.

فاطمه هدیه‌ای را که به خاطر حفظ قرآن بدون معلم از «سید ابراهیم خلیل البخاری»، رئیس آکادمی مادین دریافت کرده بود، به خوبی به یاد دارد؛ هدیه‌ای که انگیزه‌ای شد که او کل قرآن را حفظ کند.

وی می‌گوید: زمانی که هشت سال داشتم یک سوم قرآن را حفظ کردم و تنها به قرائت اکتفا نکرده و تلاوت‌های زیبا را هم گوش می‌دادم.

این دختر هندی با وجود محدودیت‌های کرونایی در مرکز قرآن آکادمی مادین مسیر قرآنی خود را ادامه داده و موفق به حفظ کل قرآن شده است و به این مسئله افتخار می‌کند.

انتهای پیام
captcha