آزمونی کتبی شانزدهمین دوره ارزیابی حافظان قرآن در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 3972814
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

آزمونی کتبی شانزدهمین دوره ارزیابی حافظان قرآن در هرمزگان برگزار شد

رئیس دارالقرآن الکریم هرمزگان از برگزاری آزمون کتبی شانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در این استان، هم‌زمان با سراسر کشور با حضور ۱۰۰ شرکت‌کننده در ۴ حوزه امتحانی، خبر داد.

حجت‌الاسلام صابر پروین، رئیس دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: امروز، 31 اردیبهشت‌ماه، آزمون کتبی شانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كریم در هرمزگان هم‌زمان با سراسر کشور در 4 حوزه امتحانی در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، بستک و میناب با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در رشته‌های ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء قرآن کریم با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکترا برگزار می‌شود، تصریح کرد: مدارک این آزمون پس از کسب حدنصاب امتیازات لازم توسط شرکت‌کنندگان با امضا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به پذیرفته‌شدگان اعطا می‌شود. این طرح  در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

رئیس دارالقرآن الکریم هرمزگان با بیان اینکه در پانزدهمین دوره این طرح ۱۵۳ نفر از حوزه‌های بندرعباس، بستک و میناب در هرمزگان شرکت کردند که در مرحله اول ۳۵ نفر قبول شده و در نهایت ۱۲ نفر موفق به اخذ مدرک پایانی شدند، عنوان کرد: در شانزدهمین دوره این طرح 100 نفر از حوزه‌های بندرعباس، بندرخمیر، بستک و میناب در این مسابقات شرکت کردند.

پروین در پایان یادآور شد: در این دوره به دلیل شیوع ویروس کرونا، وضعیت قرمز کرونایی استان و هم‌زمانی ثبت‌نام با تعطیلات ملی و مذهبی، تعداد شرکت‌کنندگان هرمزگان نسبت به سال گذشته کمتر بود. امید داریم در سال‌های آینده، حافظان قرآن کریم در هرمزگان در راستای تقویت فرهنگ و فضای قرآنی استان، جدیت بیشتری نسبت به شرکت در این آزمون مهم و ملی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha