استمرار؛ رمز موفقیت 3 روستای برتر قرآنی هرمزگان
کد خبر: 3972980
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

استمرار؛ رمز موفقیت 3 روستای برتر قرآنی هرمزگان

مدیرکل ارشاد هرمزگان علت راه یافتن 3 روستای برتر قرآنی به مرحله کشوری طرح «انتخاب و معرفی روستاهای قرآنی» را استمرار در فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: امیدواریم روستاهای توانمند استان از مزیت‌های بیشتری در حوزه قرآنی بهره‌مند شوند.

رضا کمالی‌زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی انتخاب و معرفی روستاهای قرآنی در سطح ایران توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام فراخوان عمومی، مقدمات ثبت‌نام روستاهای قرآنی هرمزگان را فراهم کردیم که در مهلت معین‌شده ۴۳ روستای هرمزگان در سامانه کشوری ثبت‌نام شدند.

وی افزود: پس از پایان مهلت ثبت‌نام ۱۶ روستا توسط هیئت‌داوران انتخاب شده و به مرحله بعدی راه یافتند. در مرحله نهایی نیز ۳ روستای کشپیری از شهرستان میناب، روستای روتان از شهرستان سیریک و روستای کوئیک از شهرستان جاسک انتخاب شدند.

مدیرکل ارشاد هرمزگان ادامه داد: این ۳ روستا، روستاهای برتر در حوزه فعالیت‌های قرآنی در سطح منطقه هستند و امید بسیاری داریم که در رقابت کشوری نیز بتوانند جایگاه ویژه‌ای را کسب کنند. سایر روستاهای حائز امتیاز بالا در استان شامل بلبل آباد، حاجی خادمی، دمشهر، دهو، سایه خوش، سیری، شهید مردان، قلعه کمیز، کردر رضوی، کوه حیدر و گزیر هستند.

کمالی‌زرکانی تصریح کرد: روستای کشپیری از توابع شهرستان میناب، سابقه طولانی در حوزه برگزاری برنامه‌های قرآنی داشته و تبدیل به پایگاه بسیار خوبی در حوزه تخصصی حفظ قرآن کریم شده است. این روستا با وجود جمعیت کمی که دارد اما با همت بلند جوانانش پایگاهی را ایجاد کرده که از اقصی نقاط کشور قرآن آموز داشته و این ظرفیت بسیار خوبی در منطقه است.

وی ادامه داد: روستای روتان از توابع سیریک، بیش از یک دهه است که به ابعاد مختلف حوزه قرآن ورود کرده‌ و هم در حوزه آموزش حفظ و قرائت و روخوانی و مفاهیم قرآن کریم و هم در برگزاری محافل قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی گام برداشته که در شبکه قرآن و دیگر شبکه‌های صدا و سیما نیز به نمایش در آمده است.

مدیرکل ارشاد هرمزگان اضافه کرد: روستای کوئیک از توابع شهرستان جاسک، روستایی با جمعیت حداکثری اهل سنت در عرصه فعالیت‌های قرآنی بسیار موفق بوده و توانسته منطقه خود و پیرامونش را تحت پوشش فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی قرار دهد. در زمینه حضور و کسب موفقیت در آزمون‌های سراسری نیز رشد بسیار خوبی داشته است.

کمالی‌زرکانی خاطرنشان کرد: دلیل راه یافتن این سه روستا به مرحله بالاتر، استمرار در فعالیت‌های قرآنی در جند سال اخیر بوده، تعداد خانواده شهدا، ایثارگران، مسجد، برگزاری جلسات و محافل قرآن، تولیدات و آثار علمی در حوزه قرآن، تعداد قرآن آموزان تحت پوشش نیز از شاخص‌های انتخاب آنان بوده است. این ۳ روستا، به خصوص کشپیری و روتان از روستاهای شناخته شده در حوزه فعالیت‌های قرآنی در سطح منطقه و حتی ملی هستند و امید بسیاری داریم که در رقابت کشوری نیز بتوانند جایگاه ویژه‌ای را کسب کنند.

وی اظهار کرد: این طرح بنا بر پیشنهاد ادارات کل ارشاد استان‌ها به مرحله اجرا رسید و امیدواریم روستاهایی که توانمند هستند از مزیت‌های بیشتری در حوزه قرآنی بهره‌مند شوند. در این طرح از روستاهای برتر قرآنی استان‌ها حمایت‌های ویژه‌ای از سوی کشور و استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل ارشاد هرمزگان در پایان یادآور شد: اداره‌کل ارشاد هرمزگان در نظر دارد از روستاهای قرآنی فعال در حوزه تولید محتوای نرم‌افزاری که طرح‌هایی برای ارائه دارند، حمایت کند و در این راستا دستگاه‌های ذی‌ربط در رأس آن استانداری هرمزگان و به‌تبع آن ارشاد، تبلیغات اسلامی و اوقاف نیز پا به عرصه گذاشته و تلاش می‌کنیم، حمایت قابل‌توجهی از روستاهای قرآنی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha