ترکیه: طالب پاسخگویی اسرائیل در تمام مجامع خواهیم بود
کد خبر: 3972986
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

ترکیه: طالب پاسخگویی اسرائیل در تمام مجامع خواهیم بود

ترکیه اعلام کرد که به تلاش خود در همه مجامع بین‌المللی ادامه خواهد داد تا اسرائیل را به پرداخت بهای جنایاتی که علیه فلسطینی‌ها مرتکب شده است، مجبور کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، فخرالدین آلتون، رئیس بخش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای، شلیک بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیكی از سوی نیروهای اسرائیلی به سوی نمازگزاران در مسجد‌الاقصی پس از نماز جمعه دیروز علی‌رغم اعلام آتش‌بس را شدیداً محکوم کرد. 

آلتون ادامه داد: اسرائیل با عدم پایبندی به توافقات و میثاق‌های بین‌المللی بار دیگر چهره واقعی خود را نشان داده است زیرا غیرنظامیان را هدف قرار داده و بسیاری از آنها را پس از اعلام آتش‌بس در سال‌های 2008، 2009، 2012، 2014 و 2018 به شهادت رسانده است.

آلتون افزود: تركيه در مسیر عدالتخواهی خود در كنار فلسطينی‌ها خواهد بود و از سوی ديگر پايداری آتش‌بس و نقض احتمالی آن را دنبال خواهد و تأكيد كرد كه ترکیه به تلاش‌های خود تا رسیدن به یک راه حل دائمی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ادامه خواهد داد.

وی با تکرار درخواست‌های آنکارا از جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به سیاست‌ بی‌عدالتی، آزار و اذیت، اشغال و تروریسم که رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها اعمال می‌کند، ادامه داد: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه سال‌هاست در مجامع بین‌المللی و در رأس آن سازمان ملل متحد با هدف آگاهی دادن به جهان در مورد حقایق فلسطین روشنگری می‌کند.

انتهای پیام
captcha