رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط با ترکیه شرط گذاشت
کد خبر: 4031859
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸

رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط با ترکیه شرط گذاشت

یک شبکه تلویزیونی صهیونیستی در آستانه سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه از شروط این رژیم برای بهبود روابط با این کشور خبر داد.

رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط با ترکیه شرط گذاشتبه گزارش ایکنا؛ به نقل از قدس نت، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه)، به نقل از یک مقام بلندپایه صهیونیست خبر داد که تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط با آنکارا شروطی مطرح کرده است.

این شبکه اعلام کرد که اقدامات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای نزدیک شدن به تل‌آویو به منظور بهبود روابط با دولت جدید آمریکا در آستانه انتخابات ترکیه صورت گرفته است. این مقام صهیونیست که اشاره‌ای نیز به نامش نشده است، در ادامه اضافه کرد: «رهبر یک کشور اسلامی مهم مانند ترکیه با اسرائیل ارتباط برقرار کرده است پس گزینه‌ای جز پاسخ مثبت به این کشور وجود نخواهد داشت».

این مقام صهیونیست طی هفته‌های گذشته پیام‌هایی به یونان و قبرس ارسال کرده و گفته است که همگرایی با ترکیه لطمه‌ای به همکاری آن‌ها با تل‌آویو نخواهد زد.

وی گفت: برخی مقامات اسرائیلی بر این باورند که تحرکات اردوغان برای اصلاح روابط با اسرائیل وسیله‌ای برای بهبود روابط با دولت بایدن پیش از انتخابات و همزمان با بحران اقتصادی روزافزون این کشور است.

طبق گفته خبرنگار کانال ۱۳، یکی از موانع اصلی بر سر راه عادی‌سازی روابط دو طرف، روابط آنکارا و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس است. وی به نقل از برخی مقامات تل‌آویو اضافه کرد که دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گوهای داخلی درباره ترکیه تأکید کرده است که هر گونه فرایند برای عادی‌سازی روابط باید شامل محدودیت فعالیت‌های حماس در ترکیه باشد.

این گزارش پس از آن منتشر شده است که  اردوغان امروز پنجشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی از سفر قریب‌الوقوع رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه خبر داد. اردوغان طی گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم تل‌آویو، در اوایل ماه فوریه به ترکیه سفر می کند و با این سفر مرحله جدیدی در روابط دو طرف آغاز می‌شود. اردوغان پیش تر در دیدار با جمعی از خاخام‌ها بر اهمیت روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرده بود.

پینی آویوی سفیر سابق تل‌آویو در آنکارا نیز چندی پیش گفته بود رئیس‌جمهور ترکیه با جدیت به دنبال عادی‌سازی مناسبات با تل‌آویو و حفظ روابط اقتصادی است.

ترکیه و رژیم صهیونیستی از می ۲۰۱۸  و بعد از آنکه ترکیه به دلیل افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر تل‌آویو را اخراج کرد، به‌صورت متقابل سفیر نداشتند.

انتهای پیام
captcha