اعلام برآورد اولیه خسارات حمله رژیم صهیونیستی به غزه
کد خبر: 3973048
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹

اعلام برآورد اولیه خسارات حمله رژیم صهیونیستی به غزه

 وزیر اقتصاد حکومت خودگردان فلسطین اعلام کرد که خسارات حمله اسرائیل به بخش‌های صنعتی، کشاورزی و دیگر بخش‌های نوار غزه، میلیون‌ها دلار تخمین زده می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، وزیر اقتصاد فلسطین فاش کرد که حملات اسرائیل 15 کارخانه در منطقه صنعتی در نوار غزه را نابود کرده و خسارات اولیه آن میلیون‌ها دلار برآورد می‌شود.

خالد العسیلی، امروز (شنبه) در مصاحبه با رادیو صدای فلسطین افزود کارخانه‌های هدف قرار داده شده هیچ ارتباطی با نهادهای نظامی ندارند و در ساخت محصولات مختلفی که به خارج از کشور صادر می‌شود فعالیت داشتند. وی گفت تعیین خسارت و تلفات به طور کامل زمان زیادی را می‌گیرد.

وزیر اقتصاد فلسطین با اشاره به تأکید محمود عباس، رئیس این تشکیلات برای کاهش درد و رنج ساکنان غزه تأکید کرد این تشکیلات، هر نوع کمک لازم را به نوار غزه و همه مناطق آسیب دیده از حملات اسرائیل ارائه خواهد کرد.

سازمان آنروا (UNRWA) اعلام کرد که خسارات مادی اولیه در غزه به دهها میلیون دلار بالغ می‌شود. به علاوه این حملات باعث آوارگی بیش از 75 هزار فلسطینی شده که 28 هزار و 700 نفر از آنها به مدارس متعلق به این نهاد پناه آورده‌اند.

همچنین بمباران غزه حدود 40 میلیون دلار خسارت به كارخانه‌ها و منطقه صنعتی و سایر تاسیسات صنعتی و 22 میلیون دلار خسارت به بخش انرژی  غزه وارد کرده است.  وزارت كشاورزی غزه نیز خسارت وارده به این بخش از جمله خسارت به زمین‌های کشاورزی را در حدود 27 میلیون دلار  اعلام کرده است.

انتهای پیام
captcha