
به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد در نشست مشترک با مدیرعامل جدید کافه بازارگفت: فروشگاههای عرضه بازیهای دیجیتال میتوانند بازوی بنیاد در اقدامات ایجابی و ترویجی در حوزه محتوا بازیهای موبایلی باشند. دغدغهها و ماموریتهای مشترک میان دو مجموعه میتواند منجر به تعریف سرفصلهای تازهای در خصوص موضوعات مرتبط با بازیهای موبایلی شوند.
مدیرعامل بنیاد افزود: مسائل مرتبط به موضوع ردهبندی سنی و لزوم توجه به آن از جمله مواردی است که میتواند در فصل جدید همکاری میان بنیاد و مجموعه بازار تقویت و توسعه یابد. البته در این میان موضوعاتی مثل شبکههای اجتماعی داخل بازی و یا تبلیغات درون برنامهای نیازمند تحلیل، ارزیابی و رصد برای کنترل محتوا توسط بازیسازان و شرکتهای تبلیغاتی است.
وی در ادامه این نشست تصریح کرد: با توجه به رشد کیفی بازیها و نیز افزایش مخاطب بازیهای موبایلی نیازمند برنامهریزیهای جامعتر با مشارکت فعال همه بخشهای اکوسیستم بازیهای دیجیتال بیش از بیش هستیم.
مدیرعامل بنیاد با اشاره به همکاری با مجموعه بازار در خصوص مباحث آموزشی و تولید بهمنظور شناسایی و ارتقای تیمهای بازیسازی که جزء اهداف و ماموریتهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای است، افزود: در پویش بازینو که با همکاری مجموعههای خصوصی در ایام نوروز شکل گرفت، شاهد بیش از ۴۰۰ هزار نصب برای ۲۵ بازی موبایلی ایرانی بودهایم که این حرکت بزرگ بدون توسعه شبکه همکاریها با بخش خصوصی پدید نمیآمد.
وی افزود: بنیاد در جایگاه یک دستگاه حاکمیتی برای ایفای نقشهای تنظیمگری خود نیازمند کمکهای بخش خصوصی و دریافت بازخوردهای آنها است تا اگر در مسیر اجرا با نقص و ضعفی مواجه هستیم آن را اصلاح کنیم و به یک نقطه مشترک برسیم تا بخش مهمی از ذینفعان ما که کاربران و تولیدکنندگان بازی هستند، متضرر نشوند.
مدیرعامل بنیاد با تأکید بر دغدغهمندی مجموعه بازار درباره مسئله تولید محتوا گفت: موضوع ارائه محتوای سالم به مخاطبان همواره از دغدغههای بنیاد است. از اینرو لازم است دغدغهها و نگرانیهایی که از سوی مصرفکنندگان بازیهای دیجیتال وجود دارد تبدیل به ارادهای قوی در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی همه فعالان تولید و انتشار بازیها شود.
موضوع کیفیت محتوا برای کافه بازار مهم است
مهدی امیری، مدیرعامل کافه بازار نیز در این نشست با اشاره به مشکل کمیت در بازیهای ایرانی گفت: این موضوع این قدر برای ما مهم بوده که سمت سرمایهگذاری در این حوزه رفتهایم چرا که به بزرگ شدن این صنعت بسیار علاقهمند هستیم و از اینکه یک بازی ایرانی جایگاه خوبی در میان کاربران ایرانی پیدا کند، افتخار میکنیم.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع دسترسی کاربران به محتوای سالم در مجموعه کافه بازار افزود: همانطور که شما در بنیاد اقدام به راهاندازی مرکز تماس و مشاوره برای پاسخگویی به کاربران کردهاید، یک سوم از تیم عملیاتی ما در کافه بازار با کاربران در ارتباط هستند. فارغ از فضای کسب و کار موضوع کیفیت محتوا برای همه ما مهم است و موافق نظارت و کنترل در این زمینه و علاقهمند به کمک در این خصوص هستیم. اما نکته چالش برانگیز این است که ضعف و نقص در این چرخه نباید منجر به کم شدن کمیت بازیها شود.
مدیرعامل کافه بازار تصریح کرد: کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر برای ما بسیار مهم است و هیچ اپلیکیشن و بازیای را که استانداردهای مورد نظر ما را نداشته باشد، منتشر نمیکنیم و در این زمینه میتوانیم بازوی کمک بنیاد باشیم تا بتوانیم به هدف جذب بیشتر کاربر و توسعه صنعت بازی داخلی دست پیدا کنیم. مهمترین سرمایه ما کاربران هستند، اما مهمتر از آن محتوایی است که از طریق فروشگاه ما در اختیار آنها قرار میگیرد. از این جهت اگر کمیت محتوا ضعیف باشد منجر به از دست رفتن کاربر میشود. مهمترین شاخص مورد نظر ما تعدادکاربران فعال روزانه و تعداد نصبهای فعال است و تلاش میکنیم تا با رفع موانع و چالشها این دو شاخص را در سطح مطلوبی حفظ کنیم.
امیری افزود: یکی از اهداف مهم کافه بازار از ورود به حوزه بازی دستیابی به موضوع صادرات در این عرصه بود که رسیدن به جایگاه مطلوب در این بخش نیازمند توسعه کیفی و کمی بازیهاست.
فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازیسازی نیز در این نشست با اشاره به سابقه همکاری بنیاد با کافه بازار در برگزاری رویداد کژوال کمپ گفت: ما در انستیتو ملی بازیسازی از برگزاری دورههای مشترک پروژهمحور با کافه بازار استقبال میکنیم تا در نهایت بتوان به تأمین سرمایه انسانی مورد نیاز صنعت بازی کشور کمک کنیم.
انتهای پیام