اعلام محدودیت‌های جدید برای پخش اذان از مساجد عربستان
کد خبر: 3973350
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

اعلام محدودیت‌های جدید برای پخش اذان از مساجد عربستان

مقامات عربستان سعودی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کردند که از این پس بلندگوهای بیرونی مساجد باید با یک سوم ولوم، اذان و اقامه را پخش کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، مقامات عربستان سعودی یکشنبه، دوم خرداد اعلام کردند که بلندگوهای بیرونی مساجد باید اذان و اقامه را با صوت متوسط و نه بلند پخش کنند.
عبداللطیف آل الشیخ، وزیر امور اسلامی عربستان سعودی اعلام کرد که بخشنامه جدیدی برای همه نهادهای وابسته به وزارتخانه امور اسلامی صادر شده است که متولیان امور مساجد را ملزم می‌کند استفاده از بلندگوهای بیرونی مساجد را فقط به پخش اذان و اقامه اختصاص دهند.
وی افزود: بر اساس این تصمیم بلندی صدا در بلندگوها برای اذان و اقامه نیز نباید از یک سوم بالاترین سطح آن بیشتر شود.
بر اساس بیانیه‌ای که در حساب کاربری وزارت امور اسلامی عربستان سعودی منتشر شده است، علیه هر که تخلف کند، اقدامات قانونی انجام خواهد شد.
وزارت امور اسلامی عربستان سعودی می‌گوید که این تصمیم را با اتکای به ادله و قوانین شرع اتخاذ کرده است که برگرفته از قاعده «لا ضرر و لا ضرار فی الاسلام: در دین اسلام نه می‌شود به خود ضرر وارد کرد و نه به دیگران ضرر وارد ساخت» و همچنین فتوای محمد بن صالح العثیمین و صالح بن فوزان الفوزان است که می‌گوید بلندگوهای بیرونی مساجدفقط برای پخش اذان استفاده شود.
در این بخشنامه آمده است که اصل در این است که آموزش و تبلیغ دین برای کسانی است که در داخل مسجد هستند و هیچ نیاز شرعی برای اطلاع‌رسانی دینی به کسانی که در خانه‌هایشان هستند، وجود ندارد.
بر اساس این بخشنامه، قرائت قرآن از بلندگوهای بیرونی مساجد اهانت به قرآن است به خصوص هنگامی که قرآن تلاوت می‌شود و کسی به آن گوش نمی‌دهد؛ کما اینکه شرع ملزم نمی‌کند که صدای امام جماعت مسجد برای کسانی باشد که در خانه‌هایشان هستند.

انتهای پیام
captcha