حمایت دانشجویان و اساتید دانشگاه هاروارد از مقاومت فلسطین
کد خبر: 3973470
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

حمایت دانشجویان و اساتید دانشگاه هاروارد از مقاومت فلسطین

اساتید دانشگاه هاروارد آمریکا و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های میشیگان با امضای بیانیه‌ای از حقوق ملت فلسطین حمایت کرده و مخالفت خود را با نژادپرستی رژیم صهیونیستی نشان دادند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، حدود 77 استاد دانشگاه هاروارد آمریکا در بیانیه‌ای گروهی ضمن تأیید مقاومت و حمایت از مبارزه ملت فلسطین برای آزادی سرزمین خود، با تأکید بر مبارزه با اشکال مختلف نژادپرستی حمایت خود را از مبارزه ملت فلسطین در راستای آزادی و تعیین سرنوشت اعلام کردند.
 
امضاکنندگان این بیانیه که از اساتید متخصص دانشگاهی در همه زمینه‌ها بودند از دولت آمریکا خواستند حمایت خود را از رژیم نژادپرست اسرائیل متوقف و جنایات اخیر این رژیم علیه غزه را محکوم کند.
 
در این بیانیه اشاره شده است که حمایت دائم مالی، نظامی و سیاسی آمریکا از اسرائیل در تغذیه آپارتاید و نهادینه‌شدن ظلم و ستم علیه فلسطینیان سهم به سزایی دارد.
 
اساتید دانشگاه هاروارد همچنین تأکید کردند که فلسطینیان نه تنها از حق آزادی و تعیین سرنوشت خود محروم هستند بلکه از حق مقاومت نیز محروم شده‌اند، در حالی که اسرائیل تجاوزات خود را همچنان علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد.
 
این بیانیه می‌افزاید: تلاش برای سرکوب تلاش‌های حمایتگرانه از مبارزات ملت فلسطین به مجامع دانشگاهی آمریکا که به نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل و جنایات این رژیم علیه فلسطینیان معترض هستند، نیز کشیده شده است.
 
در همین راستا، گروهی از تشکل‌های دانشجویی تعدادی از دانشگاه‌های ایالت میشیگان آمریکا در بیانیه‌ای با عنوان «مقاومت تا آزادی» حمایت خود از مقاومت ملت فلسطین را اعلام کردند.
 
در بیانیه این تشکل‌های دانشجویی آمده است که آتش بس، پایان مسیر مبارزه ملت فلسطین نیست بلکه این مبارزه تا آزادی فلسطین پایان نخواهد یافت.
 
این تشکل‌ها تأکید کردند که ادامه یافتن موج خشم و غضب مردم در خیابان‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین لازم و ضروری است و حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل به ارزش 3.8 میلیارد دلار نیز باید فورا متوقف شود.
 
طی چند روز گذشته نیز مرکز منطقه‌ای اتحادیه بین‌المللی دموکراتیک زنان آمریکا و منطقه دریای کارائیب که از 69 سازمان زنان تشکیل شده است، همبستگی همیشگی و بدون مرز خود را با زنان شجاع و مقاوم فلسطینی و ملت قهرمان فلسطین اعلام کرد.
 
هزاران آمریکایی از شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا چون مریلند، بوستن، واشنگتن، میشیگان و شیکاگو نیز طی چند روز گذشته با راه‌اندازی راهپیمایی‌هایی، از حقوق ملت فلسطین و مبارزات آنها با رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کردند.
انتهای پیام
captcha