زمان مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی و فرهنگیان مشخص شد
کد خبر: 3973887
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
مسیب‌زاده:

زمان مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی و فرهنگیان مشخص شد

مرحله کشوری سی‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در بخش آوایی از 26 تیر و نیز بخش پژوهشی از سوم تا هفتم مرداد و همچنین مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات فرهنگیان نیمه تیرماه برگزار خواهد شد.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: ستاد اجرایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور روز گذشته، چهارم خردادماه، با حضور مدیرکل استان خراسان رضوی، معاونان و سایر نیروهای اجرایی برگزارکننده تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اجرایی آن از ماه‌های گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: اکنون کارهای اجرایی مرتبط با اساتید و داوران کلید خورده است تا بتوانند میزبان خوبی برای متسابقان باشند.

مسیب‌زاده با ذکر اینکه مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار خواهد شد، بیان کرد: مرحله کشوری بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل‌خوانی، حفظ عمومی (5، 10، 15 و 20 جزء و حفظ کل)، اذان و مداحی به میزبانی مشهد مقدس برپا خواهد شد. بخش پژوهشی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در رشته‌های نهج‌البلاغه، انشاء و احکام نماز، تفسیر و صحیفه سجادیه به میزبانی سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه حفظ موضوعی و حفظ جزء سی‌ام صرفاً در سطح مدارس به صورت مجازی و فاقد جنبه مسابقه‌ای برگزار شد، گفت: داوران برای قضاوت حضوری در استان‌های میزبان حضور خواهند داشت. مسابقات در مرحله کشوری دومرحله‌ای است که در مرحله نخست داوری آثار انجام خواهد شد و در مرحله دوم متسابقان به صورت آنلاین و با بهره‌مندی از شبکه شاد به سؤالات داوران پاسخ خواهند داد و برترین‌ها به مرحله نهایی رقابت‌های کشوری راه می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات غیر حضوری مانند سال گذشته سعی شده است تا برنامه‌های مسابقات حضوری اجرا شود، ادامه داد: حتی سوغات آستان متبرک حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به در منزل دانش‌آموزان و فرهنگیان ارسال و از نحوه تحویل آن کلیپ‌های کوتاهی تهیه می‌شود.

مسیب‌زاده با بیان اینکه در شرایط کرونایی تلاش می‌کنیم که دانش‌آموزان در فضای مجازی، حضور در مسابقات را به معنای حقیقی درک کنند، اظهار کرد: خوشحالیم که مسابقات به خانه‌ها و منازل دانش‌آموزان کشیده شده و دانش‌آموزان در منزل خود، با دکوری که در شأن قرآن است، به ضبط قطعات اجرایی خود می‌پردازند که این امر مردمی شدن مسابقات و پرهیز از رقابت‌های کاذب است. مسابقات قرآن فرهنگیان نیز اواسط تیر‌ماه در دو بخش بانوان و آقایان و مسابقات قرآن دانش‌آموزان در بخش آوایی از 26 تیر و مسابقات پژوهشی به میزبانی سمنان از سوم تا هفتم مردادماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha