آشنایی با سیره اهل‌بیت(ع) جامعه را به سمت پویایی سوق می‌دهد + فیلم
کد خبر: 3973930
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷
همراه با رتبه‌های اول سی‌و‌پنجمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان / مسعود فتحی‌نژاد:

آشنایی با سیره اهل‌بیت(ع) جامعه را به سمت پویایی سوق می‌دهد + فیلم

حائز رتبه نخست رشته سیره معصومین(ع) جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه آشنایی با سیره پیامبر اکرم(ص) و معصومین(ع) ثمرات و برکاتی دارد، گفت: نخبگان قرآنی و اساتید باید فضا را به سمتی ببرند تا دانشجویان با قرآن و معارف اسلامی بیش از پیش آشنا شوند چراکه این آشنایی، جامعه را به سمت پویایی سوق می‌دهد.

پنجشنبه// آشنایی با سیره اهل‌بیت(ع) جامعه را به سمت پویایی سوق می‌دهد+فیلمبه گزارش ایکنا، سی‌و‌پنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با مشارکت بیش از ۳۰۰ هزار مخاطب از جامعه دانشگاهی و راهیابی هزار و 140 اثر در شش رشته معارفی، آوایی، ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری برگزار شد.

این جشنواره با تجلیل و معرفی 139 برگزیده، سوم خردادماه با برگزاری مراسم اختتامیه به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران به کار خود پایان داد.

در این راستا خبرگزاری ایکنا با تنی چند از حائزین رتبه‌های برتر این دوره از جشنواره در رشته‌های مختلف به گفت‌وگو نشسته است.


بیشتر بخوانید:


مسعود فتحی‌نژاد، دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و حائز رتبه نخست رشته سیره معصومین(ع) این جشنواره یکی از آن‌هاست. وی اهل خطه یزد است و از ابتدای دوره دانشجویی تاکنون در جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی متعددی شرکت کرده و توانسته حائز رتبه کشوری نیز شود.

وی با اشاره به مدت زمان حدود چهار ماه که برای مطالعه منابع این رشته وقت گذاشته است، گفت: منبع این رشته دو کتاب سیره اخلاقی پیامبر اعظم(ص) و درسنامه سیره معصومین(ع) بود و آزمون با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی و اینترنتی برگزار شد. سطح سؤالات سخت بود، اما با توجه به مطالعه‌ای که داشتم، توانستم سؤالات را پاسخ دهم.

این دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث در پاسخ به این سؤال که انتظار رتبه اولی را داشته است، افزود: بله، با توجه به تلاشی که کرده بودم، این امید را داشتم، رتبه نخست را کسب کنم.

وی درباره علت انتخاب این رشته بیان کرد: علاقه‌مند بودم تا با سیره معصومین(ع) و پیامبر(ص) آشنا شوم، بلکه به واسطه آن، جرقه‌ای در زندگی‌ام ایجاد شود تا بتوانم بعدها بیشتر آشنایی پیدا کنم و از آنها الگوگیری و به آنها استناد کنم.

فتحی‌نژاد ادامه داد: چنانکه در بخش‌های مختلف کتاب سیره اخلاقی پیامبر اعظم(ص) درباره نوع لباس پوشیدن، نوع معاشرت و رفتار ایشان در کمال آرامش و محبت مطالبی بیان شد که بعضاً موجبات خجالت‌زدگی دشمنان را فراهم می‌کرد و همین امر موجب می‌شد تا به دین اسلام، تشرف پیدا کنند. این نشان می‌دهد که اخلاق جامعه نبوی و اهل‌بیت(ع)، قطعاً ثمرات خود را دارد و با رعایت آنها و به واسطه اخلاق نیک از این همه مصائب و مشکلات امروز جامعه، دور خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق نبوی و نزدیک کردن خلق و خوی به آنها موجب رقم زدن آینده‌ای روشن خواهد شد، افزود: بنابر این هر فرد، هر چه اندک با سیره اهل‌بیت(ع)  آشنا شود، قطعاً از برکاتی بهره‌مند می‌شود، هر چند کم و ناچیز.

فتحی‌نژاد درباره ثمرات آشنایی دانشجویان با سیره اهل‌بیت(ع) گفت: نخبگان قرآنی و اساتید باید فضا را به سمتی ببرند تا دانشجویان با قرآن و معارف اسلامی بیش از پیش آشنا شوند، چراکه این آشنایی دانشجویان قطعاً می‌تواند ثمرات خود را داشته باشد و جامعه را به سمت پویایی سوق دهد.

وی درباره میزان استقبال از این جشنواره، افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی دانشجویان از فضای دانشگاه دور شده‌اند. همچنین با توجه به تبلیغات این جشنواره، شاهد حضور طیف‌های مختلف هستیم، بنابر این می‌توانند فضای این جشنواره را جذاب‌تر و از اساتید قوی‌تر و منابع غنی‌تر استفاده کنند.

این دانشجوی علوم قرآن و حدیث به سایر دانشجویان توصیه کرد: قرآن «تبیاناً لِکُلِّ شَی» است. قرآن در تمامی ابعاد زندگی بشر قابلیت بهره‌مندی دارد، لذا این درخواست را دارم که مسئولان دانشگاه‌ها، فضای قرآنی را بر دانشگاه‌ها حاکم و قرآن را وارد مباحث زندگی اجتماعی و فردی ما کنند؛ سیره معصومین(ع) و آیات و روایات خیلی از مشکلات جامعه را حل می‌کند به شرط اینکه قرآن در تمام ابعاد زندگی انسان وارد شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha