نباید در فرآیند انتخابات، پروتکل‌های بهداشتی نقض شود
کد خبر: 3973966
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری؛

نباید در فرآیند انتخابات، پروتکل‌های بهداشتی نقض شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری طی جلسه‌ای با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی بحث پروتکل‌های ابلاغی برای برگزاری انتخابات را تبیین کند، نباید پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند انتخابات به‌هیچ عنوان نقض شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری پنجم خردادماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تعطیلات پیش‌رو در نیمه خردادماه، اظهار کرد: عادی‌انگاری مردم در این ایام و شرکت آن‌ها در مجالس شادی، عزا، دورهمی‌های خانوادگی و مسافرت می‌تواند باعث افزایش شیوع بیماری کرونا در استان شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیشنهادات ستاد استانی کرونا برای اعمال محدودیت تردد و برگزاری انواع مراسمات در تعطیلات پیش‌رو به ستاد ملی اعلام شود، اگر برای این ایام ستاد ملی محدودیت‌های خاصی را اعلام نکرد، می‌توان از ظرفیت ستاد استانی و نیروی انتظامی برای اعمال محدودیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه پس از آغاز سیر نزولی بیماری کرونا و گذر از پیک چهارم مجددا برگزاری جلسات اداری به روال سابق بازگشته است، گفت: مکاتبه‌ای با اعضای شورای اداری چهارمحال و بختیاری انجام و در آن ذکر شود که مدیران دستگاه‌های اجرایی از برگزاری جسات غیرضروری و مراسمات تودیع و معارفه در این شرایط اجتناب کنند و جلسات ضروری نیز با حداقل افراد و در مدت زمان کوتاه برگزار شود.

عباسی در ادامه با تاکید بر اینکه تا فرارسیدن روز ۲۸ خرداد زمان برگزاری انتخابات فرصت زیادی باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۰۰۰ شعبه رای برای رأی‌گیری از واجدین شرایط در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است و بالغ بر ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی در فرآیند برگزاری انتخابات حضور دارند، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب رأی‌گیری از الزامات محسوب می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری طی جلسه‌ای با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی بحث پروتکل‌های ابلاغی برای برگزاری انتخابات را تبیین کند، نباید پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند انتخابات به‌هیچ عنوان نقض شود.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌های ده‌گانه در چهارمحال و بختیاری باید فورا تخلفات ستادهای انتخاباتی در خصوص بحث تبلیغات زودهنگام و مراعات نکردن پروتکل‌های بهداشتی را به ستاد انتخابات استان و نیروی انتظامی برای برخورد گزارش کنند، تصریح کرد: اگر فرماندار یا بخشداری در این حیطه کوتاهی کند با او به شدت برخورد خواهد شد، برپایی اجتماعات تبلیغاتی نیز ممنوع است.

عباسی بیان کرد: به‌دلیل رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از ایجاد تجمع در شعب رأی‌گیری تعداد شعب به اندازه مورد نیاز افزایش پیدا کرده، همچنین ساعات رأی‌گیری در صورت نیاز تا ساعت دو بامداد روز ۲۹ خردادماه نیز قابل تمدید است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در شعب اخذ رأی تمهیدات لازم برای تامین برق مانند تهیه ژنراتور، برق اضطراری و ... در صورت قطعی اندیشیده شود، همه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با ستاد انتخابات برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای داشته باشند.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در هنگام مراجعه افراد به ادارات، قبل از ورود با استفاده از کد ملی در سامانه وزارت بهداشت ابتلای فرد به کرونا را بررسی کنند، اگر فرد در سامانه به‌عنوان فرد کرونا مثبت ثبت شده است باید از ورود او به اداره جلوگیری شود.

عباسی در پایان در خصوص برگزاری انتخابات هیات‌های ورزشی، انتخابات هیات‌مدیره‌های تعاونی‌ها و ...، گفت: اگر امکان برگزاری انتخابات به‌صورت مجازی فراهم نیست، احکام اعضای هیات مدیره تا پایان مردادماه تمدید شود.

 

انتهای پیام
captcha